וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דאעש מאמן את הפעילים שיורים רקטות מסיני לישראל"

6.9.2014 / 15:50

מפקד בכיר בארגון הג'יהאד הסלפי "אנסאר בית אל-מקדס" שפועל בחצי האי סיפר כי אנשי "המדינה האיסלאמית" מלמדים את ארגונו כיצד להוציא לפועל פיגועים. "אנחנו מתקשרים באינטרנט"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מאמנים את פעילי ארגון הג'יהאד הסלפי "אנסאר בית אל-מקדס" שפועל בחצי האי סיני – כך טוען מפקד בכיר בשורות הארגון השני. לדברי המפקד, דאעש העביר לארגונו הוראות כיצד לפעול בצורה יעילה יותר. "הם מלמדים אותנו כיצד להוציא לפועל פיגועים", אמר והוסיף: "אנחנו מתקשרים באמצעות האינטרנט".

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
"לא תצטרכו כרטיס חזור": הקמפיין נגד גיוס לדאעש
כך נכשל המבצע הסודי לשחרור החטופים שראשם נערף
אובמה: "נפרק את דאעש, בעלות הברית מוכנות לתקוף"

דאעש. AP
לוחמי דאעש בעיראק/AP

"אנסאר בית אל-מקדס" נחשב לארגון הטרור המרכזי הפועל בסיני, ונחשב לזה המוביל את הלחימה בצבא מצרים. לאחרונה ספג הארגון אבידות קשות מצבא מצרים הפועל למיגור הטרור בחצי האי, אולם הוא ממשיך לתפקד. הארגון קיבל בעבר אחריות לכמה מהמתקפות הקטלניות ביותר נגד כוחות הביטחון במצרים אחרי הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי לפני שנה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
רקטה ששיגר ארגון אנסאר בית אל-מקדס מסיני לישראל. יולי 2014. יוטיוב, צילום מסך
רקטה ששיגרו אנשי "אנסאר בית אל-מקדס" לישראל מסיני/צילום מסך, יוטיוב

בשנים האחרונות קיבל הארגון הקיצוני אחריות גם לפעולות שונות נגד ישראל, הזכורה שבהן היא הפיגוע בכביש 12 באוגוסט 2011 שבו נהרגו שישה ישראלים. בנוסף, הארגון שיגר כמה וכמה פעמים גראדים לעבר העיר אילת. במהלך מבצע "צוק איתן" שיגרו אנשי הארגון חמש רקטות לעבר ישראל.

המפקד הבכיר סיפר על הקשר בין שני ארגוני הטרור. "הם לא נותנים לנו נשק או לוחמים", הודה, "אבל הם מלמדים אותנו כיצד להקים תאים חשאיים המורכבים מחמישה אנשים. רק לאדם אחד יש קשר לתאים אחרים".

"לעריפת הראשים הייתה מטרה"

"הם מלמדים אותנו כיצד לתקוף את כוחות הביטחון, את אפקט ההפתעה", הוסיף המפקד הבכיר. "הם אמרו לנו להכין פצצות ואז להמתין 12 שעות כך שלאדם שמייצר את המטען יש מספיק זמן להימלט מהעיר שבה הוא נמצא".

עיתונאי סטיבן ג'ואל סוטלוף בידי דאעש. יוטיוב, צילום מסך
העיתונאי היהודי-אמריקני סטיבן סוטלוף רגע לפני שהוצא להורג בידי דאעש/צילום מסך, יוטיוב

הוא התייחס לעריפת הראשים, שהפכה לסימן ההיכר של דאעש, ואמר כי מדובר במסר ברור שלפיו לכל מי שישתף פעולה עם אויביו של הארגון הקיצוני יהיה גורל זהה. "לעריפות הראשים הייתה מטרה", הסביר.

בכיר ביטחוני מצרי אישר כי בין שני הארגונים ישנו קשר, אך הדגיש כי לוחמי דאעש אינם נמצאים על אדמת מצרים. "יש קשר ברור בין 'אנסאר', החמושים בלוב ומנהיגי 'המדינה האיסלאמית'", אמר הבכיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully