וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלטת ממנהיג דאעש: "מוסלמים, מהרו למדינה החדשה"

אבו בכר אל-בגדאדי קרא בהודעה מוקלטת למוסלמים מרחבי העולם להגיע לשטחים שבשליטת הארגון בסוריה ובעיראק, ולסייע בבניית "המדינה האיסלאמית" החדשה. "צעדו בנתיב הצדיקים"

פעילי המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה, ארכיון. AP
פעילי "המדינה האיסלאמית"/AP

מנהיג הארגון הסוני דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, קרא היום (שלישי) למוסלמים מכל רחבי העולם להגיע לאזור שנמצא בשליטת הארגון בסוריה ובעיראק ולסייע בבניית המדינה האיסלאמית. אל-בגדאדי אמר את הדברים בהודעה מוקלטת, והדגיש: "מוסלמים, מהרו למדינתכם. כן, זאת מדינתכם".

ההודעה המלאה של מנהיג "המדינה האיסלאמית"

זאת, לאחר דובר הארגון, אבו מוחמד אל-עדנאני, הכריז שלשום על הקמת חליפות איסלאמית בשטחים שנכבשו על ידי הארגון, ועל אל-בגדאדי - אמיר המדינה החדשה. אל-עדנאני קרא לאל קאעדה ולפלגים סונים נוספים הפועלים באזור להצהיר אמונים למדינה האיסלאמית ולתמוך בפעילות הארגון.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
אוקראינה: הפסקת האש תמה, לא יוטלו סנקציות חדשות
פוטין: "המערב אחראי לכאוס בעיראק, בלוב ובאוקראינה"
בית המשפט האירופי דחה עתירה נגד "חוק הבורקה"

בהקלטה בת 19 דקות שפורסמה על ידי "מרכז אל-חיאת", זרוע תקשורתית של כמה ארגוני ג'יהאד, קרא אל-בגדאדי לאנשי דת, שופטים, רופאים, מהנדסים ואנשים בעלי רקע צבאי וניהולי להגיע, ו"לענות על הצורך החמור של מוסלמים בהם". מדובר בהודעה הפומבית הראשונה של המנהיג מאז "כינונה" של המדינה.

לוחמי הארגון בעיר רקה, צפון סוריה:

הוא קרא גם ללוחמי הג'יהאד להסלים את הלחימה במהלך חודש הרמדאן, שהחל ביום ראשון. "בחודש הקדוש הזה, כמו בכל חודש אחר, אין מעשה נעלה יותר מאשר ג'יהאד בדרכו של אללה", הצהיר אל-בגדאדי, "קחו את ההזדמנות וצעדו בנתיב של אבותיכם הצדיקים. הילחמו!".

בתוך כך, רשת BBC בערבית פרסמה הערב סרטון שצולם בעיר רקה בצפון סוריה, אשר נמצאת זמן רב בשליטת הארגון, בו ניתן לראות את פעילי הארגון נוהגים בטנקים וברכבים משוריינים ברחבי העיר, ונושאים משגרי טילים מתקדמים. לפי הדיווח, מדובר בשלל שלקחו הלוחמים מהצבא העיראקי והעבירו לפעילים הנלחמים בסוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully