וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא עיראק: השתלטנו מחדש על העיר תיכרית

לפי הטלוויזיה הממלכתית בבגדאד, אלפי חיילים מגובים בטנקים ובמטוסים החזירו לידיהם את העיר שאותה כבשו לוחמי דאעש לאחרונה. "יש למורדים שתי ברירות - להיהרג או לברוח"

מערכת וואלה!

(צפו: שליח וואלה! חדשות בדיווח מיוחד מגבול עיראק)

צבא עיראק השתלט מחדש על העיר תיכרית, שבצפון המדינה, שעליה השתלטו לוחמי דאעש ("המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה הגדולה") בשבועות האחרונים - כך דווח היום (שבת) בטלוויזיה הממלכתית במדינה. על פי דיווחים, אלפי חיילים מצבא עיראק נמצאים בעיר שבה נולד הרודן לשעבר סדאם חוסיין, כשהם מגובים בטנקים, במטוסים וביחידות ארטילריה.

דובר צבא עיראק, קאסם אל-מוסאווי, אמר כי ההפצצות כוונו נגד מורדים סונים שתקפו את האוניברסיטה בעיר, שבה ניטשו קרבות עזים בימים האחרונים בין הצבא לבין המורדים. "לדאעש יש עכשיו שתי ברירות – להיהרג או לברוח", הצהיר אל-מוסוואי.

אולם חברי הארגון הכחישו הערב את טענת השלטונות לפיה השיבו לידיהם את השליטה בעיר והודיעו כי לקח בשבי קצינים בכירים בצבא העיראקי. בהודעה שפורסמה בחשבון טוויטר המזוהה עם הארגון, נאמר: "הצבא מפציץ את תכרית ללא הפסקה, כדי להסתיר את כישלונו לכבוש אותה מחדש. מספר קצינים בכירים נמצאים בידינו, ובקרוב נציג אותם בתיכרית".

במקביל, נמשכו העימותים ברחבי המדינה. גורם בצבא עיראק טען היום כי תשעה חיילים ו-11 שוטרים עיראקים נהרגו היום בחילופי אש עם לוחמי דאעש מדרום-מערב לבירה בגדד. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות הצרפתית, 22 אנשי כוחות הביטחון נוספים נפצעו בקרבות שמתנהלים מהבוקר במחוזות באבל ואל-אנבאר, וכן נהרגו בהם 53 מכוחות המורדים הסונים.

לקריאה נוספת על המשבר בעיראק
"המורדים בעיראק הוציאו להורג כ-160 בני ערובה"
דיווח מיוחד מגבול עיראק: "הגיהנום של הג'יהאד"
איראן מתערבת במשבר בעיראק: שולחת מטוסים ונשק לצבא

מתנדבים שיעים שהצטרפו לצבא עיראק צועדים במחוז דיאלה. 26 ביוני 2014. רויטרס
מתנדבים שיעים שהצטרפו לצבא עיראק צועדים במחוז דיאלה, ביום חמישי/רויטרס

מוקדם יותר היום דווח כי הצבא תקף עמדות של המורדים בעיר מוסול, שאותה כבשו המורדים במסגרת הקרבות האחרונים. כמו כן, דווח ששבעה חיילים מצבא עיראק נהרגו ועוד 29 נוספים נפצעו הבוקר בעימותים עם המורדים בבסיס צבאי בעיר ג'רף אל-סחר, 60 קילומטרים מדרום לבגדאד. כוחות הצבא במקום ביקשו סיוע אווירי על מנת להתגבר על המורדים.

בתוך כך, בכיר אמריקני דיווח כי מלך ערב הסעודית, עבדאללה, הבטיח לשר החוץ של ארצות הברית, ג'ון קרי, כי הוא ישתמש בהשפעתו על גורמים סונים בעיראק כדי שאלו יצטרפו לממשלת אחדות חדשה במדינה, שתייצג באופן שיוויוני יותר את המיעוט הסוני. ראש ממשלת עיראק, נורי אל-מאליכי, הבטיח לקרי כי תוקם ממשלת אחדות לאומית, אך ישנם גורמים במדינה שדורשים את התפטרותו של מאליכי השיעי.

אתמול אישר משרד ההגנה האמריקני כי מל"טים (מטוסים ללא טייס) אמריקניים חמושים החלו לטוס בשמי עיראק, במטרה לספק מידע מודיעני ולהבטיח את שלומם של היועצים ואנשי הצבא שארצות הברית שלחה לאחרונה לבגדאד. עם זאת, הם אינם מיועדים לתקוף. "אנחנו ממשיכים בטיסות של מטוסים חמושים ולא חמושים, בהתאם לבקשת הממשלה העירקאית", אמר דובר משרד ההגנה של ארה"ב, ג'ון קירבי.

מתנדבים שיעים שהצטרפו לצבא עיראק צועדים במחוז דיאלה. 26 ביוני 2014. רויטרס
מתנדבים שיעים שהצטרפו לצבא עיראק צועדים במחוז דיאלה. 26 ביוני 2014/רויטרס

"ישראל תסייע צבאית לירדן אם תותקף"

אתר החדשות "דיילי ביסט" דיווח כי ארגון דאעש כבר שם את עיניו על המטרה הבאה – ירדן. לפי הדיווח, הירדנים מתכננים לפנות בבקשת סיוע לישראל ולארצות הברית במקרה שהממלכה תותקף על ידי החמושים הסונים.

"הדאגה היא כי ירדן לא תצליח להדוף מתקפה של הסונים בעצמה בשלב זה", אמר סנאטור אמריקני, בתום תדרוך מסווג בנושא שמסרו השבוע בכירים בממשלו של הנשיא ברק אובמה. סנאטור נוסף העריך כי ההנהגה הירדנית "תבקש מישראל ומארצות הברית כל עזרה שהם יכולים לקבל".

צבא ירדן ליד העיר רווישד בגבול עם עיראק – יוני 2014. רויטרס
"ירדן לא תצליח להדוף את המתקפה בעצמה". מסוק ירדני חג באזור מעבר כראמה בגבול עיראק/רויטרס

לפי דיווח ב"וושינגטון פוסט", בהפגנות שנערכו השבוע נגד המלך עבדאללה בעיר מעאן בדרום ירדן, בהשתתפות עשרות צעירים, המשתתפים כיסו את פניהם במסכות שחורות ונשאו שלטים עליהם צויר סמל דאעש. "אנחנו כבר לא בוטחים בממשלה או מכבדים אותה, וחיפשנו אלטרנטיבה שתבטיח את הזכויות הבסיסיות שלנו", אמר מוחמד קרישאן, אחד המפגינים, "בדאעש מצאנו את האלטרנטיבה שלנו".

גם במצרים ובלבנון חוששים מהאיום

כלי תקשורת מצריים דיווחו הבוקר כי כוחות הביטחון עצרו 15 פעילי טרור המזוהים עם ארגון דאעש, אחרי שאלה עברו מרצועת עזה לסיני דרך מנהרה. לפי הדיווחים, הם תכננו להצטרף לקבוצות החמושות שכבר פועלות בצפון חצי האי ולהקים שם תא מקומי של הארגון. דווח כי ה-15 מחזיקים באזרחות פלסטינית, עיראקית וסורית.

גם בלבנון קיים חשש מהתעצמות כוחו של הארגון הסוני הקיצוני. בשבוע האחרון, אירעו שלושה פיגועי התאבדות במדינה בהם נהרגו שני בני אדם. היום נטל הארגון אחריות על הפיגוע שאירע בבית מלון בביירות ביום רביעי האחרון והודיע באופן רשמי על הרחבת פעילותו ללבנון. בהודעה שפרסם אמש, הודיע דאעש כי המחבל הסעודי שפוצץ עצמו במלון "דורוי" פעל בשירותו, ואיים כי חזבאללה והצבא הלבנוני יספגו אבידות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully