וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק ביקשה מארה"ב לתקוף אווירית בשטחה

יו"ר המטות המשולבים של הצבא האמריקני אישר כי בגדד ביקשה סיוע במלחמתה במורדים האיסלאמיסטים, אך לא ציין אם ארצו תיענה לה. "זה לא קל כמו לצפות בסרטון באייפון ואז לתקוף שיירה"

מתנדבים שהצטרפו לכוחות צבא עיראק כדי להילחם במורדים החמושים. נג'ף, 18 ביוני 2014. רויטרס
בגדד מבקשת תקיפות מל"טים. לוחמים בעיראק/רויטרס

ממשלת עיראק ביקשה מארצות הברית לתקוף מהאוויר יעדים של המורדים מארגון הג'יהאד הסוני "המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה" (דאעש), שכבשו בשבועות האחרונים ערים שונות בצפון המדינה הערבית ובהן מוסול, השנייה בגודלה במדינה. שר החוץ של עיראק, הושיאר זבארי, אמר לכתבים בערב הסעודית כי בגדד ביקשה מוושינגטון להפציץ את היעדים על מנת לשבור את רוחם של הג'יהאדיסטים.

יו''ר המטות המשולבים של צבא ארצות הברית, גנרל מרטין דמפסי, אישר כי עיראק ביקשה זאת, אולם לא הרחיב בנושא ולא ציין מתי התקבלה הבקשה. ''קיבלנו בקשה מממשלת עיראק לכוח אווירי'', אמר דמפסי בשימוע בסנאט. כשנשאל אם בכוונת וושינגטון להיענות לבקשה, השיב כי האינטרס של ארצו הוא לפעול נגד הארגון האיסלאמיסטי ''היכן שנמצא אותם''.

עיראק מתפוררת - כותרות אחרונות:
חיזבאללה מתכוון לשלוח אלפי לוחמים לעיראק
האמריקנים: פתוחים לשיחות עם איראן על עיראק
הוצאות להורג ומכוניות תופת: ארגון הטרור הרצחני בעיראק

מתנדבים לצבא עיראק במצעד נגד הלוחמים הסונים בעיר סאדר. 14 ביוני 2014. רויטרס
ארצות הברית טרם הגיבה לבקשה. כוחות סוניים בעיר סאדר/רויטרס

גורמים אמריקניים רשמיים אמרו כי הסיוע שבגדד ביקשה כולל תקיפות של מל"טים ומעקב מוגבר, גם כן באמצעות מל"טים. כלי הטיס הלא מאוישים פועלים בשמי המדינה בתקופה האחרונה. הפנטגון אמר כי הגביר את המעקב, את מאמצעי המודיעין וכן את הסיורים, וזאת לבקשת עיראק.

דמפסי הסביר כי על צבא ארצות הברית להפעיל את כוחו "באחריות וביעילות" ולא להיחפז בכך. "זה לא קל כמו לצפות בסרטון באייפון ואז לתקוף שיירה", אמר. "עד שנוכל לראות בבירור את תמונת המודיעין, החלופות ימשיכו להיבנות ולהתפתח ותמונת המודיעין תהפוך ברורה יותר. אז, הנשיא יוכל לקבל החלטה".

גורמים רשמיים בארצות הברית אמרו כי המטרות האוויריות יהיו קשות לזיהוי מכיוון שלמורדים החמושים אין קווי אספקה רגילים או תשתית מוצקה על הקרקע, אלא הם מטמיעים עצמם בתוך אוכלוסייה אזרחית. בנוסף, בבית הלבן הדגישו בימים האחרונים כי הנשיא ברק אובמה טרם החליט אילו צעדים לנקוט, אם בכלל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully