וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום השנה למחאה באיסטנבול: אשת הנשיא במסע שופינג

בסוף השבוע האחרון, צעירי טורקיה גדשו את כיכר טקסים לציון שנה לפרוץ ההפגנות נגד ראש הממשלה ארדואן. במקביל, עבדוללה גול ורעייתו נפשו בבוסטון לרגל סיום הלימודים של בנם

הירוניסה גול, אשתו של נשיא טורקיה. AP
הזוג לן בסוויטה יוקרתית, שעלותה 6,800 דולרים ללילה. הירוניסה גול, בעת נאום של בעלה בפרלמנט הטורקי/AP

שנה לאחר פרוץ המחאה בפארק גזי באיסטנבול, צעירי טורקיה יצאו לרחובות במהלך סוף השבוע בהפגנות לזכר קורבנות האלימות המשטרתית. באותה שעה, הירוניסה גול, רעייתו של נשיא טורקיה עבדוללה גול, העבירה את זמנה במסע שופינג בסניף של חנות הכלבו הצרפתית "הרמס" בבוסטון – כך נחשף היום (שני) באתר האמריקני "BuzzFeed".

הזוג הנשיאותי לנו בסוויטה יוקרתית במלון "מנדרין אוריינטל" בעיר, אשר עלותו 6,800 דולרים ללילה. השניים עזבו את טורקיה ב-28 במאי, שלושה ימים לפני יום השנה למחאה שהבעירה את טורקיה, לרגל טקס סיום הלימודים של בנם הצעיר, מחמט אמרה גול, באוניברסיטת הרווארד.

עוד ידיעות בעולם
7 שנים לאחר היעלמות מדלן: חיפושים באתר הנופש
היסטוריה ברשות: הושבעה ממשלת אחדות של חמאס ופתח
צרפת: 4 נעצרו בחשד שגייסו פעילים למלחמה בסוריה

מפגינים בפארק גזי. רויטרס
מפגינים בפארק גזי, בשנה שעברה/רויטרס

בצדו השני של הכדור, כאמור, כוחות המשטרה ריססו גז מדמיע והשתמשו בזרנוקי מים נגד המפגינים שהתאספו בכיכר טקסים. כנראה שהירוניסה לא הייתה מודאגת מהעניין, והיא נצפתה יוצאת מחנות הבוטיק, מלווה בשישה שומרים, כשבידה שקית עם הפריטים שרכשה.

יוסוף מופתוגלו, יועצו של הנשיא גול, אישר כי הגברת הראשונה אכן העבירה את זמנה בקניות בהרמס, אך הדגיש כי השתמשה בכספה האישי. עם זאת, הוא סרב למסור מי אחראי לתשלום על הסוויטה בבית המלון. כמו כן, הוא לא מסר אם היא כלל הייתה מודעת לאירועים באותו יום.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"איך אתה ישן בלילה כשאנשים מתים בטורקיה"?

המחאה האלימה פרצה בשנה שעברה בעקבות כוונת הרשויות להרוס את פארק גזי הסמוך לכיכר. בעימותים בין המפגינים לכוחות הביטחון נהרגו חמישה בני אדם ואלפים נפצעו. בזמנו, הנשיא נחשב גורם מתון יותר מראש הממשלה רג'פ טייפ ארדואן, שנתפש בעיני האזרחים כקשוח ולא מתפשר במאבקו במפגינים.

במהלך הביקור הנשיאותי, השתתף גול בפאנל באוניברסיטה, שם נשאל בידי הפרופסור הטורקי אמרח אלטינדיש: "איך אתה ישן בלילה כשאנשים מתים בטורקיה? אינך מתבייש לעמוד בראש מדינה כזו?". הנשיא ענה בזעם: "תקשיב לי עכשיו. אף אחד לא נתן לך את הזכות לשאול שאלות בצורה כזו". הוא טען כי דבריו של הפרופסור "מטעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully