וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: חשש למקרה ראשון של מוות מנגיף ה-MERS

5.5.2014 / 13:41

קהיר חוקרת האם אישה בת 60, שחזרה לאחרונה מערב הסעודית, נחשפה לנגיף הים-תיכוני. עד כה מתו 112 בני אדם מהנגיף בערב הסעודית. בסוף השבוע התגלה מקרה הדבקה בארה"ב

מצלמה תרמית לזיהוי חולי מרס, שדה התעופה במנילה. AP
מצלמה מיוחדת בנמל התעופה במנילה לבדיקת חשיפה לנגיף ה-MERS/AP

משרד הבריאות במצרים חוקר האם אישה בת 60, שמתה בעיר פורט סעיד, נדבקה קודם לכן בנגיף המזרח-תיכוני "מרס". אם הדיווח יאושר, יהיה זה מקרה המוות הראשון במצרים הנובע מהידבקות ב-MERS (Middle East Respiratory Syndrome) , שהתגלה ב-2012 בערב הסעודית.

האישה חזרה לאחרונה למצרים מערב הסעודית, שם קיימה את מצוות העלייה לרגל. הנגיף "מרס" שייך למשפחת נגיפי הקורונה, עליהם נמנה גם נגיף הסארס הקטלני. ההידבקות בו גורמת לחולים קשיי נשימה חמורים, לחום ולדלקת ריאות. כ-800 בני אדם מתו ברחבי העולם מהידבקות בסארס, שהופיע לראשונה בסין ב-2012.

לקריאה נוספת על התפשטות הנגיף
נגיף המרס זוהה בארה"ב. מומחה: עדיין אין סיבה לפאניקה
הערכה: גמלים אשמים בהפצת הנגיף הקטלני במזרח התיכון

בשבוע שעבר הודיעה קהיר כי גילתה חולה ראשון ב"מרס" אצל גבר שגם הוא שב לאחרונה מערב הסעודית. הוא מאושפז בבית חולים בבירה המצרית.

אין חיסון נגד הידבקות בנגיף ואין טיפול יעיל למי שהנגיף התגלה בגופו. עם זאת, מומחים סבורים שה"מרס" לא עובר בקלות בין בני אדם. ההערכה היא שמקור הנגיף המזרח-תיכוני הוא בגמלים.

בערב הסעודית התגלו עד כה 411 מקרים של "מרס". 112 בני אדם מתו במדינה כתוצאה מהידבקות בנגיף. בסוף השבוע האחרון אותר לראשונה מקרה של הנגיף בארצות הברית, בגופו של תושב אינדיאנה שזה עתה חזר מביקור בערב הסעודית. כמה מקרים בודדים אובחנו לאחרונה גם בבריטניה, יוון, צרפת, איטליה ומלזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully