וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תעביר למצרים מסוקי קרב: "משמעותי לישראל"

23.4.2014 / 8:41

הממשל שיבח את קהיר על מלחמתה בטרור בסיני ועל שמירת הסכם השלום עם ישראל. מצרים איימה לרכוש כלי נשק מרוסיה אחרי שהסיוע הוקפא בשנה שעברה, בעקבות הדחת הנשיא מורסי

מסוק קרב מדגם אפאצ'י של צבא מצרים טס בשמי קהיר. AP
מסוק אפאצ'י מצרי בשמי קהיר/AP

ממשל אובמה מחדש את הסיוע הצבאי למצרים, שהוקפא בשנה שעברה אחרי הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי. בוושינגטון ציינו כי קהיר ממלאת אחר הסכם השלום עם ישראל, ולכן היא ראויה לקבל סיוע ללוחמה בטרור ותגבורת צבאית. בין היתר, הקונגרס צפוי לחדש את הסיוע הצבאי למצרים, הנאמד בסכום של 1.3 מיליארד דולרים בשנה.

שר החוץ ג'ון קרי שוחח אמש (שלישי) בטלפון עם עמיתו המצרי, נביל פחמי, ושיבח את הממשלה בקהיר על שימור היחסים האסטרטגיים עם ארה"ב ועל מילוי התחייבויותיה במסגרת הסכם השלום עם ישראל.

במסגרת חידוש הסיוע, יישלחו לצבא מצרים 10 מסוקי קרב מדגם אפאצ'י. הם הובטחו למצרים בשנה שעברה, אך העברתם הוקפאה בעקבות ההפיכה הצבאית נגד מורסי ותנועת "האחים המוסלמים". שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, הודיע לעמיתו המצרי, הרמטכ"ל סידקי סובחי, כי המסוקים יועברו "כסמל לתמיכתה של ארה"ב במבצע נגד קני הטרור בסיני".

חדשות נוספות מהעולם
הילד התקשר מהמעבורת: "הצילו! אנחנו שוקעים"
"צבא סוריה מטיל חביות מלאות כלור על המורדים"
"קים עושה הכנות גוברות לניסוי גרעיני רביעי"

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי בפגישה עם רמטכ"ל צבא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי. מרץ 2013. AP
פילדמרשל סיסי ושר החוץ קרי, בשנה שעברה בקהיר/AP

בהודעת הפנטגון נאמר שהייגל הדגיש כי "ארה"ב מאמינה שהמסוקים יסייעו למצרים להילחם בקיצונים המאיימים על ביטחון ארה"ב, מצרים וישראל". דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, אמר כי "אנו עובדים עם השותפים שלנו באזור כדי לבנות יכולת להתמודד עם איומי טרור. זהו אינטרס ביטחוני לאומי של ארה"ב".

מקור ביטחוני אמר כי לפי שעה, לא יועברו למצרים מסוקים או מטוסים אחרים. משמעות הדבר היא שמטוסי F-16 נוספים, שבעבר נשקלה מכירתם למצרים, אינה עומדת על הפרק בשלב זה.

פילדמרשל עבד אל-פתאח א-סיסי, עד לאחרונה שר ההגנה של מצרים, ביקר בתחילת השנה במוסקבה, ונפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין ועם שר ההגנה סרגיי שויגו. כלי תקשורת ברוסיה דיווחו כי בפגישה נידונו הסכמי נשק שונים, שנועדו למלא את החוסרים בצבא מצרים אחרי הקפאת הסיוע האמריקני. עם זאת, השלושה לא הזכירו את העניין בדבריהם. לאורך השנה האחרונה נפוצו דיווחים רבים על מכירת מערכות נשק רוסיות למצרים, אך אלה לא הבשילו מעולם לכדי חתימה.

הבחירות לנשיאות מצרים יתקיימו בסוף החודש הבא. מול סיסי יתמודד מועמד אחד בלבד, חמדין סבאחי, איש המחנה הנאצריסטי. הוא זוכה לעד 2% תמיכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully