וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטר הסורי: "נעשה שימוש בנשק כימי". תיעוד

הטלוויזיה הממלכתית בסוריה דיווחה שארגון המזוהה עם אל-קאעדה תקף בגז רעיל במחוז חמאת, ושמתוכננות מתקפות נוספות. המורדים, המאשימים את המשטר, העלו סרטון של נפגעי התקיפה

צילום מסך

הממשלה הסורית וכוחות המורדים במדינה אישרו אתמול (שבת) כי נעשה שימוש בגז רעיל במתקפה בכפר זיתא שבמחוז חמאת אתמול. עם זאת, שני הצדדים האשימו זה את זה במתקפה. לא נמסר בדיווחים השונים באיזה סוג של גז נעשה שימוש, אולם ארגון זכויות אדם סורי דיווח כי הנפגעים סובלים מחנק ומקשיי נשימה בעקבות התקיפה, שככל הנראה אירעה במהלך פשיטה אווירית שהותירה עשן רב באזור.

המורדים העלו ליוטיוב סרטון המתעד לטענתם את השלכות התקיפה הכימית. בסרטון נראה חדר עמוס בבית חולים בכפר זיתא, ובו רופאים ואחיות המנסים להחיות נפגעים, בהם גם תינוקות, הסובלים לדברי המורדים מפגיעת נשק כימי. לא ניתן לאמת את תוכן הסרטון.

עוד ידיעות מהעולם:
מפקד משטרת דונייצק התפטר, דגל פרו-רוסי הונף במטה
איראן נגד ארה"ב: "אין מחליף לשגריר המיועד באו"ם"
העוול תוקן: פקיסטני בן 9 חודשים לא יואשם ברצח

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האשמות הדדיות בין המשטר למורדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשת הטלוויזיה הסורית הממלכתית האשימה את חברי ארגון ג'בהת אל-נוסרה, המזוהה עם אל-קאעדה, בשימוש בגז כלור. על פי הדיווח, שני בני אדם נהרגו כתוצאה מכך ומעל מאה נפצעו. מנגד, הקואליציה הסורית הלאומית, ארגון גג של האופוזיציה הסורית הזוכה לתמיכה מערבית, דיווח על עשרות פצועים. בדיווח של הטלוויזיה הממלכתית נטען כי הארגון מתכנן תקיפה כימית נוספת באזור ואדי דייף שבמחוז אידליב הצפוני, וכן באזור נוסף במחוז חמה. עם זאת, לא צוין כיצד נודע להם על התכנית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

אזור כפר זיתא, מוקד המתקפה הכימית:

אין זו הפעם הראשונה שבה נעשה שימוש בנשק כימי במהלך הלחימה בין כוחותיו של הנשיא בשאר אסד לבין המורדים בסוריה. באוגוסט 2013 בוצעה תקיפה כימית סמוך לבירה דמשק, ובה נהרגו מאות בני אדם. ארצות הברית והמערב האשימו את המשטר במעשה, והוא מצדו הכחיש והאשים את המורדים כי ביימו את האירוע.

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully