וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אות שלישי נקלט באוקיינוס ההודי; "לא לקפוץ למסקנות"

צוותי חיפוש זיהו שני אותות נוספים, ייתכן מהקופסה השחורה של המטוס המלזי, במרחק קצר מהאות הראשון. הרשויות באוסטרליה ביקשו לצנן את ההתלהבות: "מלאי תקווה אך לא בטוחים"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

סוגרים על המטוס המלזי? צוות אוסטרלי זיהה הבוקר (ראשון) אות שייתכן שמקורו בקופסה השחורה של המטוס המלזי הנעלם. מדובר באות שלישי: לפנות בוקר קלטה ספינת סיור סינית אות, כשני קילומטרים מהאות שזוהה אתמול. הרשויות באוסטרליה הודיעו כי מטוסי חיפוש וספינות בדרכם לאזור שבו נקלטו האותות. עם זאת, הן ביקשו לצנן את ההתלהבות עד שמשמעות הממצאים תהיה בהירה יותר, ויתברר בוודאות כי מקורם של האותו אכן בקופסה השחורה של טיסה 370 של "מלזיה איירליינס" שהקשר עמה אבד לפני כחודש.

ראש הסוכנות האוסטרלית המתאמת את פעולות החיפוש, אנגוס יוסטון, אמר במסיבת עיתונאים כי הגילויים האחרונים הם קצה חוט חיובי, אך עדיין לא ניתן לדעת בוודאות אם מקורן של האותות במטוס שנעלם. "הדיווחים במהלך הלילה שלפיהם ספינה סינית, Haixun 01, קלטה אותות אלקטרוניים מאוקיינוס ההודי הקשורים לטיסה MH370 אינם ניתנים לאימות בשלב זה", נמסר בהודעה רשמית של הסוכנות הבוקר.

עוד על המטוס המלזי:
חודש לתעלומת המטוס: סוללת הקופסה השחורה מתרוקנת
בתו של הקברניט המלזי: "הוא היה מבולבל ואבוד"
אוסטרליה: העצמים לא קשורים למטוס המלזי, נמשיך בחיפוש

נושא: ספינה אוסטרלית שמחפשת אחר הקופסה השחורה של המטוס המלזי, 5 באפריל 2014. רויטרס
ספינות מצוידות במכשור לקליטת אותות יצאו לחיפוש בדרום האוקיינוס ההודי/רויטרס

ראש ממשלת אוסטרליה טוני אבוט קרא אף לזהירות בפירוש הדיווחים. "אנו מלאי תקווה אך שום אופן לא בטוחים. זהו החיפוש הקשה ביותר בהיסטוריית האנושות. אנו מחפשים אחר כלי טיס שנמצא בתחתיתו של אוקיינוס עמוק מאוד, ואזור החיפוש רחב ביותר", אמראבוט במסיבת עיתונאים במהלך ביקור בטוקיו. "מובן שאנחנו עושים כל שביכולתנו, אולם יש להיזהר מאוד מלמהר לקפוץ למסקנות".

צוותי אוויר משבע מדינות יצאו עד כה לעשרות טיסות מעל דרום האוקיינוס ההודי בחיפוש אחר שרידי המטוס, בליווי ספינות המצוידות במכשירים לקליטת אותות מהקופסה השחורה, בניסיון למצוא אותה לפני שהסוללות שלה יתרוקנו, מה שצפוי לקרות בימים הקרובים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מטוס אוריון של חיל האוויר האוסטרלי, המשתתף בחיפושים אחרי המטוס המלזי. 26 במרץ 2014. רויטרס
"החיפוש הקשה ביותר בהיסטוריית האנושות"/רויטרס

אתמול סרקו יותר מעשרה מטוסים צבאיים, שלושה מטוסים אזרחיים ו-11 ספינות שטח של 217 אלף קילומטרים רבועים באוקיינוס ההודי, ממצפון-מערב העיר פרת' האוסטרלית, היכן שככל הנראה התרסק המטוס ועליו 239 בני אדם. "בסופו של דבר אני חושב שמשהו יימצא ויסייע לנו לצמצם את אזור החיפוש", אמר אתמול יוסטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully