וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל ניסיון התנקשות ברמטכ"ל צבא מצרים בסיני

גורמי ביטחון מצרים אמרו לסוכנות הידיעות "מען" כי אותרה חבית נפץ במשקל רבע טון עם מנגנון השהייה בכביש המוביל לשדה התעופה באל-עריש. מפקד הצבא, סדקי סובחי, לא נפגע

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה אמש (שבת) כי כוחות הביטחון המצריים סיכלו היום ניסיון התנקשות בחייו של מפקד צבא מצרים, סדקי סובחי, במהלך ביקור שערך בחצי האי סיני. מקורות ביטחוניים דיווחו לסוכנות הידיעות הפלסטינית כי כוחות הביטחון איתרו חביות שבהן הוטמנו 250 קילוגרמים של חומר נפץ עם מנגנון השהייה, בכביש המוביל לשדה התעופה באל-עריש. לדברי המקורות, מטען הנפץ אמור היה להתפוצץ בעת שסובחי ואנשיו היו אמורים להגיע למקום.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד להתעללות: גרמו לבנם הפעוט כוויות עם מגהץ
חמאס סימס איומים לישראלים: "אתה גלעד שליט הבא"
תיעוד נדיר: פעולת הימ"מ במחנה הפליטים בג'נין

כוחות הביטחון המצריים מנהלים מלחמת חורמה נגד ארגוני טרור קיצוניים בחצי האי סיני זה כמה חודשים. במסגרת הפעולות נגד הארגונים הקיצוניים צבא מצרים יזם מבצעים נגד כנופיות אל-קאעדה הפזורות בחצי האי והקים רשת מודיעין לגיוס מקורות אנושיים וטכנולוגיים נגדן. הצבא המצרי אף חסם מנהרות הברחה רבות שנחפרו בין סיני לבין רצועת עזה.

משגר רקטות רב קני של הג'יהאד האסלמי מרץ 2012. יו-טיוב, ספק 500
פעילי ג'יהאד עולמי משגרים רקטות לעבר ישראל מחצי האי סיני/ספק 500, יו-טיוב

עיקר המאמץ הצבאי של מצרים מופנה כלפי ארגון "אנסאר בית אל-מקדס" המזוהה עם אל-קאעדה, שלקח אחריות על שרשרת פיגועים שאירעו בקהיר בחודש ינואר השנה. מדובר באותו ארגון שהודיע בעבר כי ירה רקטות לעבר אילת. הארגון מפעיל רשת של פעילי טרור - מצרים ואזרחים זרים, והצליח לבסס תמיכה גם בקרב האוכלוסייה הבדואית בסיני.

לפחות שלושה הרוגים בפיצוץ מטען באוטובוס תיירים בצד המצרי של מעבר טאבה. 16 בפברואר 2014. מרשת סקיי בערבית, צילום מסך
האוטובוס עולה באש סמוך למעבר טאבה/צילום מסך, מרשת סקיי בערבית

הארגון אף לקח אחריות על הפיגוע שאירע במסוף טאבה בחודש פברואר, שבו נהרגו ארבעה תיירים ונפצעו עוד עשרות בפיצוץ מטען חבלה באוטובוס שבו נסעו. הארגון הקיצוני שומר על קשר הדוק עם רצועת עזה וחלק מאנשיו אף מקבלים סיוע באמצעי לחימה ואימונים מאנשי הארגון הפלסטיני "ג'יש אל-איסלאם", שבראשות מומתאז דורמוש. כוחות הביטחון המצריים האיצו את פעילותם נגד המנהרות ונגד פעילי הטרור בסיני, כאשר הבינו שקבוצות הג'יהאד העולמי הפועלות בחצי האי אינן מסתפקות עוד במתקפות נגד ישראל אלא גם מבקשות לפגוע בצבא המצרי ובנכס הלאומי החשוב ביותר - תעלת סואץ.

(עדכון ראשון: 22:33)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully