וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן טוען: "דחלאן עזר לישראל לחסל את שחאדה"

13.3.2014 / 11:54

יו"ר הרשות "הטיל פצצה" בנאום מול מועצת הפתח, ויצא בשורת האשמות חמורות נגד יריבו הפוליטי היושב בגלות. בין היתר, טען כי דחלאן קשור למות ערפאת. בחמאס קוראים לחקירה

מוחמד דחלאן. AP
מוחמד דחלאן. גולה במפרץ הפרסי/AP

סערה ברחוב הפלסטיני. יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), מאשים את מוחמד דחלאן ואת כמה ממקורביו של בכיר הפתח, בריגול למען ישראל. בין היתר, הוא טען כי דחלאן היה מעורב בחיסולו של סלאח שחאדה, ראש הזרוע הצבאית של חמאס בעזה, לפני יותר מעשור.

בנאום שנשא אמש (רביעי) בפני "המועצה המהפכנית" של הפתח, אמר עבאס כי דחלאן אף היה מעורב בחיסולו של סלאח שחאדה, מראשי הזרוע הצבאית של חמאס. הוא אמר כי חאלד אסלאם, היועץ הכלכלי לשעבר של ערפאת, היה שותף בקנוניה שרקם דחלאן, יחד עם השר לשעבר חסן עספור, וכינה אותם "שלושת המרגלים". שחאדה נהרג ביולי 2002. צה"ל הפציץ את ביתו מהאוויר והרג אותו ועוד 14 מעוזריו, בהם ילדים רבים.

כך מנסה דחלאן לערער על מנהיגותו של אבו מאזן
הנסיך המיליארדר של עזה מכה שנית: האם דחלאן יהיה יו"ר הרשות?

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס (אבו מאזן) מארח את הנסיך הסעודי ווליד בן טלאל. רמאללה, 4 במרץ 2014. רויטרס
עבאס עם הנסיך הסעודי ווליד בן טלאל, בשבוע שעבר ברמאללה/רויטרס

בעקבות הדברים, תקפו בכירי חמאס את עבאס. טאהר א-נונו, היועץ לענייני הסברה של ממשלת חמאס בעזה, תבע לפתוח בחקירה כדי לבדוק את אמיתות הדברים, לפיהם ההנהגה הביטחונית (של הפתח) פעלה בתיאום בטחוני עם ישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בעמוד הפייסבוק שלו, כתב א-נונו כי "ההאשמה של יו"ר הרשות אבו מאזן לפיה דחלאן התנקש בסלאח שחאדה היא הצהרה מסוכנת, ותזמון ההצהרה מסוכן עוד יותר". הוא הוסיף כי "אם יש אמת בדברים, מדוע אבו מאזן שמר על שתיקה, ומינה את דחלאן לכהן בתפקידים רמי מעלה? מנין הביטחון שאבו מאזן לא ידע על כך?". סלאח אל-ברדוויל, אף הוא בכיר בחמאס, קרא לחקור את דבריו של עבאס. יו"ר הרשות תקף בנאומו את דחלאן, ורמז כי היה מעורב גם במותו של יאסר ערפאת.

היחסים בין דחלאן ועבאס הגיעו לשפל חסר תקדים בחודשים האחרונים. דחלאן, המתגורר באיחוד האמירויות, נוהג לתקוף משם את עבאס ולהאשים אותו בשחיתות. מנגד, יו"ר הרשות ומנגנוני הביטחון הפלסטינים, רודפים את אנשיו של דחלאן, וסילקו אותם משורות הפתח. בחודש שעבר נעשה ניסיון לפייס בין הצדדים, כאשר ראש המודיעין הפלסטיני, מאג'ד פראג', נפגש בעמאן עם מקורבו של דחלאן, סמיר משהראווי. פראג' הודיע כי עבאס מסכים לשובם של מקורבי דחלאן לשטחים, אך לא יסכים לשובו של דחלאן עצמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully