וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה מאשר: ישראל הפציצה בלבנון, "נגיב במועד"

26.2.2014 / 11:59

בהודעה שפורסמה ברשת אל-מנאר נכתב כי "מדובר בהפרה בוטה של הריבונות הלבנונית". אמש אמר בכיר ישראלי שהותקפו טילים מתקדמים, והיום דווח כי 4 אנשי חיזבאללה נהרגו בהפצצה

צילום: עומר מירון, מור שאולי, עירא שדמי, רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

חיזבאללה מאשר כי ישראל הפציצה יעדים בשטח לבנון. בתגובה ראשונה של הארגון לתקיפה שאירעה שלשום (שני), נמסר כי "חיזבאללה יגיב בזמן ובמקום" המתאימים. ההודעה פורסמה ברשת אל-מנאר, ונכתב בה כי "מדובר בהפרה בוטה של הריבונות הלבנונית".

בכיר ישראלי אישר אמש למגזין "טיים" כי צה"ל עומד מאחורי התקיפה בגבול לבנון-סוריה. לדבריו, יעד התקיפה היה משלוח טילים מתקדמים. לדבריו, התקיפה בוצעה ביום שני סמוך לשעה 22:30, וזו הייתה התקיפה השביעית מאז החלה מלחמת האזרחים בסוריה, במרץ 2011. הטילים, אמר, מסוגלים לשאת ראשי נפץ כבדים ומסוכנים יותר מאלה שמחזיק ברשותו כיום הארגון השיעי.

מכה לנסראללה: צה"ל פועל בחופשיות נגד חיזבאללה / פרשנות

חסן נסראללה נואם בבירות, 13 בנובמבר 2013. רויטרס
מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה/רויטרס

הבוקר דווח בלבנון כי ארבעה אנשי חיזבאללה נהרגו בתקיפה. אתר העיתון "דיילי סטאר" דיווח מפי גורמי ביטחון בביירות כי יעדי התקיפה הישראלית היו משאית שהובילו טילים, ומשאית שהובילה משגר טילים. שתיהן נסעו בין סוריה למחסני טילים של חיזבאללה. לדברי אותם גורמים, מטוסי חיל האוויר ירו ארבעה טילים לעבר השיירה.

לפי דיווח באתר "לבנון עכשיו", אחד ההרוגים בתקיפה הוא חסן מנצור, מדריך צבאי במחנה האימונים של חיזבאללה בנבי שית'.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אזור התקיפה:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, התייחס ביום ראשון האחרון במהלך סיור ברמת הגולן לשינויים במזרח התיכון ואולי רמז על העתיד לבוא כשאמר: "אני ממליץ לכולנו לזכור שמתחת לשקט הזה מתחוללת סערה יום-יומית בכל אחת מהזירות. אין גזרה שבה איראן איננה מעורבת. איראן מחלקת לפידים לפירומנים עם תחמושת וטילים".

בשנתיים האחרונות יוחסו לחיל האוויר כמה תקיפות על אדמת סוריה, שנועדו לסכל העברת מערכות הגנה אוויריות מתקדמות מהצבא הסורי לידי חיזבאללה, בהן טילים נגד מטוסים או טיל ה"יאחונט", שנמכר מרוסיה לסוריה ומוגדר כאימת ציי המערב בשל יכולתו לפגוע במטרות ימיות ברדיוס של 300 קילומטרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully