וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיגוע כפול בביירות: 3 הרוגים ב"מרכז תרבות איראן"

19.2.2014 / 9:42

שני מחבלים - האחד במכונית והשני רכוב על אופנוע - התפוצצו בפרבר הדרומי ביר חסן, סמוך לשגרירות כוויית. בסוף 2013 נרצח נספח התרבות האיראני בפיגוע באותו אזור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

פיצוץ עז נשמע הבוקר (רביעי) בשכונת ביר חסן שבדרום ביירות. כלי תקשורת בלבנון מדווחים כי לפחות שלושה בני אדם נהרגו בפיצוץ, שאירע ב"מרכז ייעוץ לתרבות איראן". עוד שתי גופות אותרו במקום, וייתכן שהן של שני המחבלים המתאבדים. לפחות שישה בני אדם פונו לבית החולים. עוד כמה עשרות שנפצעו קל, קיבלו טיפול רפואי בזירה.

הפיצוץ הבוקר אירע כמה עשרות מטרים משגרירות כוויית בבירה הלבנונית, הסמוכה למרכז האיראני. "רדיו קול לבנון" ציטט מקורות ביטחוניים, שהעריכו כי את הפיגוע עשו שני מחבלים מתאבדים, האחד במכונית והשני רכוב על אופנוע, והם התפוצצו בזה אחר זה. רשת אל-ג'זירה דיווחה כי חילופי אש נשמעו באזור אחרי הפיצוץ.

פיגוע בשכונת ביר חסן. ביירות, לבנון, 19 בפברואר 2014. רויטרס
עוברי אורח מכבים מכונית שעלתה באש באזור הפיגוע, הבוקר בביירות/רויטרס

בחודש נובמבר נרצח נספח התרבות האיראני בלבנון בפיגוע בשגרירות בביירות. תפקיד זה מיועד לעתים לנציג המודיעין האיראני בשגרירויות מעבר לים.

בראשית החודש התפוצץ מחבל מתאבד במיניבוס שעמד לצאת לדאחייה - הפיגוע החמישי תוך כמה שבועות שהחריד את הבירה הלבנונית. כמה ימים קודם לכן נהרגו ארבעה בני אדם בפיצוץ באזור הנמצא בשליטת חיזבאללה בבקעת הלבנון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

אזור הפיצוץ:

בשבועות האחרונים אירעה סדרת פיגועים נגד אנשי חיזבאללה, כנקמה על מעורבותם במלחמת האזרחים בסוריה.

ביום ראשון האשים מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה את ישראל ואת ארצות הברית בהתערבות בענייניה הפנימים של לבנון, ובאחריות לפיגועים נגד ארגונו. "ישראל והאמריקנים משתמשים בקיצונים כמחבלים מתאבדים בלבנון", אמר נסראללה בנאום לרגל יום השנה לציון מותם של קורבנות הארגון. "יש קבוצות בלבנון שטוענות כי פיגועי ההתאבדות לא היו מתרחשים אם חיזבאללה לא היה מתערב בסוריה, אבל פעולות כאלה אירעו גם לפני התערבותנו בסוריה", אמר לתומכיו.

לאחרונה דווח כי חיזבאללה הורה לרבים מבכירי הארגון להעתיק את מגוריהם אל מחוץ לדאחייה. בעיתון הלבנוני א-ליוואה דווח כי מדובר בצעד זמני, שיימשך עד שבארגון ישתכנעו ביעילות הצעדים שנועדו להגביר את הביטחון בשכונה הדרומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully