וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אחיינו של נסראללה נהרג בחילופי אש בסוריה

"צבא סוריה החופשי", הארגון הצבאי של המורדים בסוריה, טוען כי ג'יהאד נסראללה הוא אחד מעשרות לוחמי חיזבאללה שנהרגו ביממה האחרונה סמוך לגבול הלבנוני

ארגון הגג של המורדים בסוריה, "צבא סוריה החופשי", טוען כי הצליח להרוג 64 אנשי חיזבאללה באזור העיירה יברוד, הסמוכה לגבול עם לבנון. בהודעה שצוטטה בסוכנות הידיעות הטורקית אנטוליה, דווח כי אחד ההרוגים הוא ג'יהאד נסראללה, אחיינו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה. הארגון טרם הגיב על הדיווח, בו נכתב כי גופותיהם של המתים הוחזרו ללבנון.

פעילי אופוזיציה באזור דיווחו ביממה האחרונה על קרבות עזים באזור. כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי עשרות מפעילי הארגון השיעי נהרגו כשניסו לחצות את הגבול מלבנון לסוריה. לדבריהם, כוחות הצבא הסורי הגיבו בהפצצות כבדות לעבר יברוד, והרג אזרחים רבים.

בסוף 2013 דווח כי עלי שביב, מפקד המבצעים של חיזבאללה בסוריה, נהרג בקרבות עם המורדים בפרברי דמשק.

לא ידוע מהו מספרם המדויק של לוחמי חיזבאללה שנשלחו מלבנון לסוריה, כדי לסייע לכוחותיו של הנשיא אסד במלחמתו במורדים. פעילות הארגון בסוריה נענתה בפיגועי נקמה רבים בשטח לבנון, ובעיקר ברובע הדאחייה בביירות.

פיגוע ברובע דאחייה בדרום ביירות, לבנון. 2 בינואר 2014. AP
הריסות בניין שניזוק בפיגוע ברובע דאחייה בביירות, בחודש שעבר/AP

ביום ראשון האשים נסראללה את ישראל ואת ארצות הברית בהתערבות בענייניה הפנימים של לבנון, ובאחריות לפיגועים נגד ארגונו. "ישראל והאמריקנים משתמשים בקיצונים כמחבלים מתאבדים בלבנון", אמר נסראללה בנאום לרגל יום השנה לציון מותם של קורבנות הארגון. "יש קבוצות בלבנון שטוענות כי פיגועי ההתאבדות לא היו מתרחשים אם חיזבאללה לא היה מתערב בסוריה, אבל פעולות כאלה אירעו גם לפני התערבותנו בסוריה", אמר לתומכיו.

בראשית החודש התפוצץ מחבל מתאבד במיניבוס שעמד לצאת לדאחייה, הפיגוע החמישי בכמה שבועות שמחריד את הבירה הלבנונית. כמה ימים קודם לכן נהרגו ארבעה בני אדם בפיצוץ באזור הנמצא בשליטת חיזבאללה בבקעת הלבנון.

לאחרונה דווח כי חיזבאללה הורה לרבים מבכירי הארגון להעתיק את מגוריהם אל מחוץ לדאחייה. בעיתון הלבנוני א-ליוואה דווח כי מדובר בצעד זמני, שיימשך עד שבארגון ישתכנעו ביעילות הצעדים שנועדו להגביר את הביטחון בשכונה הדרומית.

לקריאה נוספת
המלחמה בג'יהאד: ישראל וחיזבאללה, יד ביד
23 הרוגים בפיגוע ליד שגרירות איראן בביירות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully