וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת הילד במדבר: התמונה שהסעירה את הרשת

האו"ם צילם ילד סורי בן ארבע, תועה לבדו במדבר בדרך לירדן, כשכל רכושו ארוז בשקית פלסטיק. אחרי שהתצלום זכה לאלפי שיתופים, מתברר שהתמונה המלאה שונה מכפי שתוארה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

תמונה שהופצה ברשת ביומיים האחרונים זכתה לאלפי שיתופים, והעלתה מחדש את המודעות לבעיית הפליטים הסורים, הנמלטים מזוועת המלחמה בארצם.

אנשי האו"ם בירדן צילמו ילד סורי בן ארבע, תועה במדבר בדרך לירדן ומנסה לאתר את משפחתו. הילד, שזוהה בשם מרואן, נראה בתמונה כשהוא לבדו, ונושא את כל רכושו בשקית פלסטיק צבעונית.

כתבת רשת סי-אן-אן, הלא גוראני, הייתה הראשונה שעודדה את הפצת התמונה, ששותפה במקור בעמוד של אנדרו הארפר, נציג נציבות האו"ם לפליטים בירדן. גוראני כתבה כי הילד נמצא כשהוא "חוצה את המדבר לבדו, אחרי שנותק ממשפחתו שנמלטה מסוריה".

לקריאה נוספת
אונס וחשמל באיברי המין: מסכת ההתעללות בילדי סוריה
אסד והאופוזיציה הסכימו: נשים וילדים יעזבו את חומס
מחייך למצלמות ומרעיב ילדים: מלחמת התדמית של אסד

מרואן, ילד סורי בן ארבע שאותר בידי אנשי האו"ם צועד במדבר בדרכו לירדן. פברואר 2014. טוויטר, אתר רשמי
מרואן, ילד סורי בן ארבע שאותר בידי אנשי האו"ם צועד במדבר בדרכו לירדן. פברואר 2014/אתר רשמי, טוויטר

כחצי שעה לאחר מכן, גוראני עידכנה: "לדברי האו"ם, מרואן התאחד מחדש עם משפחתו". התמונה התפרסמה הבוקר (שלישי) בעיתונים ובאתרי חדשות רבים ברחבי העולם, ומרואן תואר כילד שנקרע מקרוביו ברקע מלחמת האזרחים האכזרית, וכמי שנאלץ לחצות לבדו את תלאות המסע המסוכן מסוריה לירדן.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

600 אלף פליטים סורים כבר נמלט לירדן

ואולם, מבדיקה שערך כתב ה"גרדיאן" מול נציבות האו"ם לפליטים, מתברר כי התמונה לא תיארה את המצב במלואו: הכתב, שיב מאלכ, ציין כי נמסר לו שמשפחתו של הילד "עמדה בסמוך, כ-20 צעדים" מחוץ לתצלום.

מאלכ התעמת עם כתבת סי-אן-אן שהפיצה את התצלום. גוראני השיבה: "דיברנו עם האו"ם, והם אמרו שהילד נפרד ממשפחתו בזמן הבלגאן, ו(אמרו) שילדים אבודים היא בעיה כפי שנערים שחוצים לבד (את הגבול) היא בעיה".

הילד הקטן התאחד לבסוף עם משפחתו. לא ברור לכמה זמן הוא נפרד מהם, וכמה זמן ארך המסע המשפחתי במדבר. מקור הבלבול נובע, כנראה, מההפצה המזורזת של התצלום, שנעשתה ללא בירור מעמיק של הפרטים.

ביום ראשון חצו אלף פליטים סורים את הגבול לירדן, והצטרפו לכ-600 אלף אחרים שכבר עשו זאת בשלוש השנים האחרונות. אחרי לבנון וטורקיה, ירדן קלטה את מספר הפליטים הגדול ביותר מסוריה. רובם שוהים במחנה זעתרי, מחנה הפליטים השני בגודלו בעולם, המהווה למעשה את העיר החמישית בגודלה בירדן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully