וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד המורדים הסורים הודח: "לא גילה מנהיגות"

רויטרס

18.2.2014 / 2:18

גנרל סלים אידריס, שעמד בראש צבא סוריה החופשי והואשם ב"חוסר יעילות" ובהתקרבות יתרה לקטאר, הוחלף במפקד מחוז קונייטרה. במקביל, הושגה הפסקת אש בין הצדדים סביב דמשק

מפקד צבא המורדים של סוריה, הגנרל סלים אידריס. AP
"לא הפגין מנהיגות נגד פשעי המשטר ובעלי בריתו מהארגונים הטרוריסטיים". גנרל סלים אידריס,/AP

חילופי גברי בשורות המורדים הסורים: מפקד צבא סוריה החופשי, גנרל סלים אידריס, הודח מתפקידו על ידי המועצה הצבאית העליונה של הארגון, שהיה עד לא מכבר ארגון המורדים הגדול ביותר הפועל נגד משטרו של הנשיא בשאר אסד. בחודשים האחרונים הפך הארגון החילוני המתון יחסית למשני בחשיבותו ובהשפעתו לקבוצות מורדים אסלאמיסטיות הפועלות בסוריה, כגון "ג'בהת א-נוסרה" ו"דאעש" (ISIS). במקומו של אידריס מונה עבדלילה אל-באשיר, מפקד כוחות המורדים במחוז קונייטרה הסמוך לגבול ישראל ברמת הגולן.

בתום פגישה שכינסו שלשום (ראשון) בטורקיה, חתמו 22 מתוך 30 חברי המועצה הצבאית העליונה על הצהרה שבה נאמר כי אידריס לקה ב"חוסר יעילות בפיקוד בחודשים האחרונים" וכי "לא הפגין יכולת מנהיגות בפעולות הצבאיות נגד פשעי המשטר ובעלי בריתו מהארגונים הטרוריסטיים". בהצהרה אחרת מטעם הקואליציה של ארגוני האופוזיציה, שחתמו עליה 15 מראשי צבא סוריה החופשי, נאמר כי מינויו של באשיר מהווה "הקלה".

עוד כותרות ממלחמת האזרחים בסוריה:
אונס וחשמל באיברי המין: מסכת ההתעללות בילדי סוריה
דיווח: משטר אסד אוגר נשק כימי במערב סוריה
המורדים משנים עמדה: כבר לא דורשים להדיח את אסד

לפחות 83 הרוגים בהפצצות של צבא סוריה על העיר חלב. 2 בפברואר 2014. רויטרס
האופוזיציה הסורית: "מינויו של באשיר מהווה 'הקלה'. העיר חלב המופצצת, בחודש שעבר/רויטרס

בשורות האופוזיציה אמרו אתמול כי הדחתו של אידריס באה לאחר שהפך קרוב יותר מדי להנהגה בקטאר, אחת משתי המדינות הערביות העיקריות – לצד ערב הסעודית – המעניקות תמיכה למורדים באסד. היריבות בין שתי המדינות – שעמדותיהן בסוגיית המשבר בסוריה שונות – העמיקו את המחלוקות בקרב האופוזיציה הסורית, והיו בעוכריהם של נציגי המורדים בשיחות בוועידת "ז'נבה 2", שכונסה בחודש שעבר בשוויץ בהשתתפות נציגי הממשל הסורי.

"ככל הנראה, אידריס התקרב יותר מדי לקטארים, דבר שגרם לאחמד ג'רבה (ראש הקואליציה של ארגוני האופוזיציה) לפעול נגדו", אמר מקור באופוזיציה הסורית. אידריס, שטרם עריקתו לשורות המורדים שירת בחיל ההנדסה של צבא סוריה, קיבל את ההודעה על הדחתו בעת שביקר באיחוד האמירויות הערביות. הוא עדיין נהנה מתמיכתם של כמה גורמים במועצה הצבאית העליונה של צבא סוריה החופשי, וייתכן כי ינסה לרתום אותם במטרה למנוע את הדחתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הפסקת אש בנקודות מפתח סמוך לדמשק

בתוך כך, צבא סוריה וכוחות המורדים הגיעו אמש להסכם הפסקת אש בנקודות עימות שונות סמוך לבירה דמשק. זאת, על אף שלא נרשמו התפתחויות במשא ומתן בין נציגי הממשל והאופוזיציה בשיחות השלום בוועידת "ז'נבה 2". הפסקת האש התקבלה לאחר שנה וחצי של לחימה עקובה מדם באזור הבירה הסורית.

ההסכם בין הצדדים התקבל בשמחה בקרב התושבים באזורי הלחימה. "זה יאפשר לי לאכול, אני מאוד מקווה שהפסקת האש תישמר", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית תושב העיירה בבילא, הסובלת זה חודשים ממחסור במזון ותרופות.

מלבד בבילא, הסכם הפסקת האש יהיה בתוקף גם במועדמיה, קודסאיה, בית ס'אחם, יאלדה, ברזח וירמוך, מחנה פליטים פלסטיני לשעבר. בקרוב ידונו הסכמי שביתת נשק בין המורדים לכוחות הממשל גם בחרסטה, מצור של המורדים בצפון-מזרח דמשק, ובדרעא בדרום מערב המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully