וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראלים ניסו להבריח חלקי מטוסים לאיראן

עיתון ביוון מדווח שהרשויות באתונה לכדו משלוחים עם חלפים ל"פאנטומים" מתיישנים. החלקים יצאו מבנימינה דרך חברת קש ביוון כדי לעקוף את הסנקציות. לא ידוע אם בוצעו מעצרים

עיתון ביוון מדווח כי סוחרי נשק ישראלים ניסו לשלוח חלקי חילוף למטוסי קרב איראניים דרך יוון, תוך הפרה של אמברגו הנשק שמוטל על הרפובליקה האיסלאמית.

לפי הדיווח בעיתון Kathimerini ("היום") בשפה האנגלית, העסקה נחשפה במבצע משותף של הרשויות ביוון ושל המשרד להגנת המולדת בארה"ב. זהותם של הישראלים לא פורסמה, ולא ידוע בכמה סוחרים מדובר והאם הם נעצרו.

החקירה, כך דווח, נוגעת לשני מקרים לפחות: הראשון בדצמבר 2012, והשני כמה חודשים לאחר מכן, באפריל 2013. בשני המקרים אותרו משלוחים של חלקי חילוף למטוסי F-4 ("פאנטום") שהגיעו ליוון. כתובת השולח הייתה רשומה במועצה האזורית בנימינה-גבעת עדה, ואילו היעד הסופי - איראן.

החברה המתווכת במשלוח הייתה חברה יוונית, שנרשמה בשם Tassos Karras SA בווטניקוס, פרבר מערבי של אתונה. מחקירת היחידה לפשיעה כלכלית במשרד האוצר היווני התברר כי מדובר בחברת קש, וכי מספר הטלפון שלה, היה רשום על שמו של אזרח בריטי המתגורר בסלוניקי. הוא לא אותר.

איראן רכשה מארה"ב כ-220 מטוסי פאנטום בשנות ה-70 המאוחרות. כיום נותרו לה כמה עשרות מטוסים שמישים בלבד, והיא נואשת למצוא עבורם חלפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully