וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות פלסטינים שנלחמו נגד אסד שבו לגדה ונכלאו

13.2.2014 / 14:24

מקורות בכירים בגדה אמרו לוואלה! חדשות שכ-40 פלסטינים הועברו לבתי סוהר, לאחר שנמצא כי לחמו לצד מורדים קיצוניים. בריטניה אישרה כי אזרח שלה ביצע פיגוע התאבדות בחלב

מערכת וואלה!

כארבעים פלסטינים שוהים בבתי הכלא של הרשות, לאחר שנקבע כי היו מעורבים בלחימה בסוריה נגד כוחותיו של הנשיא בשאר אסד. מקורות בכירים בגדה מסרו לוואלה! חדשות כי הם נעצרו מיד בשובם לשטחי הרשות הפלסטינית.

העיר פלוג'ה בעיראק. רויטרס
לוחמים מארגון גי'האד הפועלים בסוריה ובעיראק, בחודש שעבר בפלוג'ה/רויטרס

מחקירתם של האסירים עלה כי הם הצטרפו לשורה של ארגונים איסלמיסטיים קיצונים הפועלים במסגרת מלחמת האזרחים הניטשת במדינה. בין היתר מדובר בארגונים "ג'בהת א-נוסרה", ו"המדינה האיסלאמית בעיראק וסוריה" (ISIS, או "דאעש"), המזוהים עם האידאולוגיה של אל-קאעדה. לדברי המקורות, מנגנוני הרשות הפלסטינית עצרו בתקופה האחרונה כ-30 בני אדם נוספים, החשודים בחברות בתשתית של ה"סלפיה הג'יהאדיה" בגדה המערבית. המקורות הבכירים ציינו כי הרשות הפלסטינית נחושה לפעול נגד התופעה, העלולה להביא לעלייה ברף הפיגועים והאלימות באזור.


עוד על המתרחש בסוריה:
מורדים קיצונים טבחו בעשרות עלאווים
"יום בגיהנום": אנשי האו"ם התקבלו בחומס באש עזה
אונס וחשמל באיברי המין: מסכת ההתעללות בילדי סוריה

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ככל הנראה, לא רק פלסטינים נכנסו לשטחה של סוריה על מנת לסייע במלחמה נגד המשטר. באוקטובר האחרון דיווחה רשת בי-בי-סי שכעשרים ערבים ישראלים לוחמים לצד המורדים בסוריה. בדיווח נאמר כי מדובר בצעירים בשנות ה-20 לחייהם שהצטרפו לארגונים המקושרים לאל-קאעדה, בהם ג'בהת א-נוסרה.

בספטמבר דווח בכלי התקשורת בארץ כי מועיד אכברייה, ערבי-ישראלי בן 28 ממושרייפה שליד אום אל-פאחם, נהרג בלחימה בפרברי הבירה דמשק. אביו זכי סיפר כי לא היה מודע לכך שבנו הצטרף לכוחות המורדים, אך כי לא הופתע מכך. "לא הופתענו כי אנו יודעים שמאז שהוא היה נער, מועיד היה דתי ותמיד רצה להנהיג, להצטרף להתנגדות, להילחם למען אללה ולהפוך לשהיד", אמר לבי-בי-סי. כחודש אחר כך דיווחו בני המשפחה כי אכברייה טלפן אליהם ויידע אותם שהוא בין החיים, אולם לא מסר פרטים רבים מעבר לכך.

ואולם, נראה שהחשש הכבד ביותר מורגש בחודשים האחרונים דווקא בבריטניה. הרשויות בלונדון מנסות להתמודד עם תופעה הולכת וגוברת, שבמסגרתה מאות אזרחים נוסעים לסוריה, ושבים לארצם אחרי שאומנו בשיטות שונות של טרור והודרכו כיצד לתכנן ולתפעל מכוניות תופת ומטעני חבלה, ולהקים תאי טרור.

עשן ואש מיתמרים מעל שדה התעופה של דמשק, אחרי פיצוץ בצינור שהוביל גז. רויטרס
האזרחים הזרים שבים לארצם אחרי שהונחו להקים תאי טרור. פיצוץ בדמשק, אוקטובר 2013/רויטרס

בחודש שעבר נועד ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון עם הנשיא הצרפתי פרנסואה הולנד, ודן עמו בנושא. לאחר הפגישה אמר האחרון כי כ-700 בריטים שוהים בסוריה, וציין כי שתי המדינות חולקות את "אותו מספר" של צעירים שהצטרפו לארגונים קיצוניים במדינה המשוסעת. בלונדון דחו את דבריו של הולנד, והעריכו כי מדובר בכ-350 אזרחים בלבד. עם זאת, נראה כי מספרם גדל והולך, וכי לא על כולם ידוע לרשויות. לאחרונה אמר ל"טלגרף" הבריטי לוחם שפעל בשורות ארגון דאעש בסוריה כי אותם קיצונים המאמנים את האזרחים הזרים מעודדים אותם לשוב לביתם ולעשות שם מעשי טרור.

בשבוע שעבר אף אישרה לונדון כי לראשונה, אזרח בריטי עשה פיגוע בסוריה – כשפוצץ עצמו בכלא המרכזי בחלב, העיר הגדולה במדינה. האיש, תושב דרום בריטניה בן 41 בשם עבדול וואהיד מג'יד, נהג במשאית עמוסת חומר הנפץ, ועליה דגל של ארגון ג'בהת א-נוסרה, אל תוך הכלא, שהיווה לאחרונה מוקד ללחימה בין הצדדים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פיגוע ראשון של אזרח בריטי. מחוץ לכלא בחלב, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי ארגוני זכויות אדם, הפיגוע, שלווה בחילופי אש, אפשר את בריחתם של מאות אסירים מהכלא, הנמצא בשליטת המשטר. עשרות בני אדם נהרגו באירוע, בהם 20 חיילים, 21 מורדים וחמישה אסירים. הבוקר דיווח ה"טיימס" הבריטי כי מג'יד, נשוי ואב לשלושה, היה בקשר עם טרוריסטים מורשעים עוד טרם נסע בקיץ לסוריה, וכי אלה גרמו להקצנה בעמדותיו.

עוד במהדורה:

כך הפכנו לג'אנקיז של טכנולוגיה: תקלה ארצית בתשלום כרטיסי האשראי היום בבוקר הותירה אותנו חסרי אונים. מתשלום על חנייה בכרטיסי אשראי ועד לתשלום חשבונות דרך הסלולארי - מגמת הגבלת השימוש במזומן צוברת תאוצה ברחבי העולם, אך במעבר אל הארנק הדיגיטלי יש לא מעט סכנות ובעיות.

מאכלי החשק של יום האהבה: המסעדות יגזרו מחר בערב קופון על זוגות מאוהבים שמחפשים קצת רומנטיקה ואוכל טוב. מהדורת וואלה! חדשות מציעה לכם תפריט זול שיכניס אתכם לאווירה ולמיטה.

השבוע בדקה: מה הקשר בין אהוד ברק לשירלי טמפל? מהקריסה של המרכז הרפואי הדסה, דרך 12.5 מיליון השקלים שהוציא אהוד ברק על דירות בתל אביב ועד למותה של ילדת הפלא מהעבר שירלי טמפל. כל הכותרות שעשו את השבוע בחדשות.

איש השבוע של מהדורת וואלה! הוא מלך ספרד אחרי שמדינתו החליטה להעניק דרכון אירופי לצאצאי היהודים המגורשים, והפכה את כולנו לספרדים טהורים בפוטנציה. יצאת מלך, חואן קרלוס.

התחזית: הלילה בהיר ומתקרר. סוף השבוע צפוי להיות חורפי: עם ירידה בטמפרטורות וגשם מדי פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully