וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחבל עיראקי התפוצץ בטעות - ונהרג עם 21 "תלמידים"

AP

12.2.2014 / 14:51

מדריך חבלה של אל-קאעדה הדגים לחבריו כיצד לתפעל מכונית ממולכדת. המטען הופעל בשוגג והקבוצה נהרגה כולה. תושב בגדאד שניצל מפיגוע: "הבני-כלבים האלה מטומטמים"

עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

מחבל עיראקי שלימד את חבריו כיצד לתפעל מכונית ממולכדת, הפעיל בטעות את מטען החבלה, ונהרג עם 21 מהם. הפיצוץ האדיר אירע שלשום (שני), ויותר מעשרים בני אדם נעצרו כאשר ניסו להימלט מזירת האסון.

שירותי הביטחון של עיראק למדו על קיומו של מחנה האימונים רק בעקבות התאונה. ההרוגים השתייכו לארגון "המדינה האיסלאמית בעיראק וא-שאם" (ISIS), המכונה גם "דאעש". עד לאחרונה, הארגון חסה תחת אל-קאעדה, אך הסתכסך עם הנהגתה בשל פעילותו הנרחבת בסוריה.

כל יונה בשמיים מבשרת מוות / איתי אנגל על המסע לפלוג'ה

הפיצוץ היה בכפר א-ג'לם, אזור חקלאי הנתון בשליטת אל-קאעדה מצפון לבגדאד. לדברי המשטרה, ה"חניכים" למדו כיצד להרכיב מטענים במכוניות וכיצד להכין חגורות נפץ. בעקבות תקלה במטען שאחז המדריך, הופעל בטעות המטען במכונית הממולכדת, ששימשה להדגמה. בפשיטה על המקום אותרו 7 מכוניות ממולכדות מוכנות לשימוש, ועוד עשרות חגורות נפץ ומטעני צד.

בשבוע שעבר, מחבל מתאבד התפוצץ בדוכן פלאפל פופולרי סמוך למשרד החוץ בבגדאד, והרג שישה בני אדם. שלשום, ראאד חאשם, מוכר משקאות בדוכן הסמוך, פרץ בצחוק כששמע מכתב ה"ניו יורק טיימס" על התאונה שאירעה למחבלים. "זה מוכיח כמה שהם מטומטמים, הבני-כלבים האלה", אמר. "אבל ברצינות, זה גם מכאיב לי, כשאני נזכר בחפים מפשע שנרצחו כאן".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
העיר פלוג'ה בעיראק. רויטרס
חמושים סונים המזוהים עם ארגון ISIS, בחודש שעבר במרכז עיראק/רויטרס

אחרי נסיגת הכוחות האמריקניים ב-2011, פיגועי ההתאבדות בעיראק הפכו לעניין יומיומי בעיראק. ב-2013, לפי נתוני "המועצה ליחסי חוץ, נהרגו במדינה 7,818 אזרחים בפעולות טרור. עוד 17,891 בני אדם נפצעו. זו הייתה השנה הקטלנית ביותר מאז 2008.

בחודש אפריל 2013 החלה סדרה רצופה של פיגועים קטלניים, אחרי שכוחות הביטחון המקומיים פשטו על מחנה סוני מצפון לבגדד והרגו 45 בני אדם. המצב הביטחוני הדרדר עוד יותר בסוף 2013 אחרי פשיטה על מחנה דומה במחוז אנבאר. כדי להרגיע את האופוזיציה, צבא עיראק נסוג מפלוג'ה הסמוכה, ואל-קאעדה השתלט על העיר לאחר מכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully