וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מורסי שבור ומיואש: "ההפגנות למעני חסרות תועלת"

בהקלטה שדלפה מהצבא, נשמע הנשיא המודח מתמרמר באזני פרקליטו על כישלון מחאת "האחים המוסלמים", ומעריך שסיסי יזכה בנשיאות. האסיר מורסי גם מבקש כסף לקנטינה לרכישת אוכל

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

חסר תקווה, נואש לדמי כיס ומשלים עם העובדה ששר ההגנה שהדיח אותו עומד להתמנות ליורשו: כך מצטיירת דמותו של נשיא מצרים לשעבר, מוחמד מורסי, לפי שיחה שניהל עם עורך דינו, במהלך הדיון במשפט שבו הוא נאשם בהסתה להרג מפגינים.

בהקלטה שפורסמה בעיתון אל-ווטן, המזוהה עם המשטר בקהיר, מודה מורסי באוזני הפרקליט סלים אל-עווא, כי הפגנות התמיכה בו – שמתקיימות על בסיס קבוע מאז הדחתו ביולי 2013 - אינן מועילות. ככל הנראה, ההקלטה הודלפה משירותי הביטחון המצריים, על מנת להבהיר לתומכיו של מורסי מקרב "האחים המוסלמים" כי אפילו הוא עצמו לא מאמין ביעילות המחאה.

עוד על חייו של מורסי מאז ההדחה:
חוזר לבית המשפט: הנשיא נאשם בהסתה להרג מפגינים
מורסי הובל במדים לכלוב זכוכית, ושאג: "מי אתם?"
דחייה נוספת במשפט "בשל מזג אוויר רע"

בהקלטות נשמע מורסי שואל את עורך דינו "מה קורה ברחובות". אל-עווא משיב לו שההפגנות והעימותים נמשכים ללא הצלחה, ומציע לערוך פגישת פיוס. "זה חסר תועלת עבור שני הצדדים", מודה מורסי בהתייחס להפגנות ולדיכוי אנשי "האחים המוסלמים", התנועה האיסלאמיסטית שעמה הוא מזוהה. "איך נעצור את כל ההרג? מספיק עם ההרג".

מוחמד מורסי בבית המשפט באקדמיה לשוטרים של קהיר. מצרים, ינואר 2014. AP
שאל "מה קורה ברחובות". מורסי בכלוב הנאשמים/AP

מורסי, הנשיא הראשון של מצרים שנבחר בבחירות דמוקרטיות, הודה בהקלטות כי עבד אל-פתאח סיסי, שר ההגנה שצפוי להודיע בימים הקרובים על מועמדותו לבחירות לנשיאות שיתקיימו באפריל, עתיד לרשת אותו בהנהגת המדינה. "אני לא זה שקידם אותו", אמר מורסי בנוגע להעלאתו של סיסי לדרגת פילדמרשל (מושיר), הדרגה הבכירה ביותר בצבא מצרים.

אם לא די במצב המשפיל שבו מצוי מורסי – המופיע בדיונים בכלוב זכוכית שמונע ממנו להשמיע קריאות נגד שופטיו – נראה כי גם מצבו הכספי בכלא בכי רע. בהקלטה נשמע הנשיא לשעבר מבקש מעורך דינו להפקיד כסף בחשבונו על מנת שיוכל לרכוש בקנטינה בכלא אוכל ובגדים. בתי הסוהר במצרים מונעים מהאסירים להחזיק ברשותם כסף, אולם מתירים לקרובים להפקיד כסף בחשבונות הכלא. אלא שעל מורסי, השוהה בכלא בורג' אל-ערב שליד אלכסנדריה, נאסר לקבל ביקורים מאז שנעזר בעורכי דינו על מנת להעביר לתומכיו מסר למחות על הדחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully