וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרבות עזים בחלב; המורדים השתלטו על הכלא המרכזי

המורדים פתחו במבצע צבאי נרחב בצפון סוריה, ולפי דיווחים שחררו מאות מהאסירים שהוחזקו בכלא. במקביל, דווח כי הושג הסכם שיאפשר לפנות נשים, זקנים וילדים מחומס הנצורה

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: טל רזניק

המורדים בסוריה פתחו היום (חמישי) במבצע צבאי רחב היקף במחוז חלב שבצפון המדינה, ובמסגרתו השתלטו על מרביתו של הכלא המרכזי בעיר בחלב. הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי לוחמים מהארגונים ג'בהת א-נוסרה – המזוהה עם אל-קאעדה – ואחרא א-שאם, שחררו כמה מאות מבין 3,000 האסירים שהוחזקו בו. זאת לאחר שמתאבד מג'בהת א-נוסרה פוצץ עצמו במכונית ליד חומת הכלא. אחר כך החלו חילופי אש עזים בין המורדים לכוחות צבא סוריה.

מורדים סורים צרים על בית הסוהר המרכזי של חלב. יוני 2013. יוטיוב, צילום מסך
מורדים סורים צרים על הכלא המרכזי של חלב, יוני 2013/צילום מסך, יוטיוב

על פי הארגון הסורי לזכויות אדם, כוחות המשטר הפציצו מהאוויר את הכלא, ויש עשרות הרוגים משני הצדדים. דובר הארגון, רמי עבד א-רחמן, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי 80% מהכלא שוחרר, וכי הלחימה במקום נמשכת. רשת אל-ג'זירה, המתנגדת למשטרו של הנשיא בשאר אסד, דיווחה כי המורדים השתלטו על המתחם כולו.

עוד על המלחמה המתמשכת בסוריה:
אונס וחשמל באיברי המין: מסכת ההתעללות בילדי סוריה
רוסיה: "אסד יפנה את כל הנשק הכימי עד 1 במרץ"
כ-90 הרוגים בהפצצות אוויריות על חלב

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
לפחות 83 הרוגים בהפצצות של צבא סוריה על העיר חלב. 2 בפברואר 2014. רויטרס
מאות הרוגים מאז סוף השבוע, בהם עשרות ילדים. תוצאות ההפצצות של חיל האוויר בחלב, השבוע/רויטרס

בהודעה שפרסמה "החזית האיסלאמית" – ברית גדולה המאגדת בתוכה עשרות אלפי מורדים, נאמר כי "כל הלוחמים בבסיסים חייבים לצאת לחזיתות, או שיתוחקרו וייתפסו כאחראים". המורדים קראו לתושבי האזור להתרחק ממחסומים ומבסיסים של המשטר הסורי, מכיוון שבכוונתם להפציץ אותם.

מאז יום שבת נהרגו 246 בני אדם, בהם 73 ילדים, בהפצצות אוויריות של הצבא הסורי על חלב, הגדולה בערי סוריה, שחלקים ממנה נצורים זה שנה וחצי. בחודשיים האחרונים ניהל הצבא הסורי מתקפה רבת-עוצמה על העיר, שחלקים ממנה נכבשו על ידי המורדים ביוני 2012. בסוף השבוע נרשמה עליית מדרגה במתקפה, כשחיל האוויר הטיל חביות ובהן חומרי נפץ, דלק וחלקי מתכת על חלב. אלה גרמו למאות ההרוגים ולנזקים עצומים לשכונות שונות. היום דווח על לפחות שבע תקיפות אוויריות על שכונות בשליטת המורדים בחלב.

קרבות בין צבא סוריה למורדים בחומס שבסוריה. יולי 2013. רויטרס
חלקים מהעיר נצורים מאז יוני 2012. הרס כתוצאה מהקרבות בין הצבא הסורי למורדים בחומס. יולי 2013/רויטרס

בתוך כך, ממשלת סוריה הודיעה היום כי הושג הסכם בין מושל העיר חומס שבמרכז המדינה לבין האו"ם, שיתיר ל"אזרחים חפים מפשע" לעזוב את האזורים הנתונים במצור מאז יוני 2012. בטלוויזיה הממלכתית צוטט המושל טלאל מראזי אומר כי פינוי האזרחים יחל "בקרוב מאוד". עם זאת, לא נמסרו על כך פרטים נוספים. לפי משרד החוץ הסורי, ההסכם יאפשר לנשים, ילדים, זקנים ופצועים לעזוב. גורם בארגון הסהר האדום הפועל בסוריה אמר לרשת BBC כי הוא מקווה שהפינוי יחל מחר, וכי מחרתיים תחל לזרום אספקה של מצרכים לתושבי העיר שיישארו בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully