וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: חיל האוויר הפציץ את חלב, כ-90 נהרגו

3.2.2014 / 5:53

הצבא הסורי הטיל חביות נפץ עמוסות חומר נפץ, דלק ופיסות מתכת באזורים בעיר הגדולה במדינה הנמצאים בשליטת המורדים. 17 ילדים נהרגו, ונזק עצום נגרם למבנים

לפחות 83 הרוגים בהפצצות של צבא סוריה על העיר חלב. 2 בפברואר 2014. רויטרס
בשבועיים האחרונים נהרגו כ-500 בני אדם בשל הפצצות מסוקי צבא בעיר. חלב, אתמול/רויטרס

לפחות 90 בני אדם, בהם 17 ילדים, נהרגו אתמול (ראשון) בהפצצות של חיל האוויר הסורי על העיר חלב שהחלו בסוף השבוע – כך דיווח ארגון זכויות האדם הסורי שמקום מושבו בבריטניה. על פי הדיווח, כלי טיס של צבא אסד הטיל חביות נפץ ושיגר טילים על שכונות בעיר הגדולה במדינה, שנמצאות בשליטת המורדים.


עוד חדשות על סוריה:
דיווח: משטר אסד אוגר נשק כימי במערב סוריה
הוועידה נגמרה ללא הסכם: "אסד מכיר רק דם ומוות"
עונש למורדים: אסד מחק שכונות שלמות בדמשק ובחמה

לפחות 83 הרוגים בהפצצות של צבא סוריה על העיר חלב. 2 בפברואר 2014. רויטרס
לפחות 17 ילדים נרגו בהפצצות. חלב, אתמול/רויטרס

העיר חלב נמצאת במוקד הקרבות בין צבאו של נשיא סוריה בשאר אסד לבין המורדים, מאז שנכנסו אל העיר באמצע 2012 וכבשו את רוב האזורים בדרום ובמזרח שהיו תחת שליטת המשטר. מאז ניטשים בין הצבא למורדים קרבות עזים כאשר אף צד לא מצליח לגרום לשני לסגת.

ואולם, בחודשיים האחרונים הגביר צבא סוריה את עוצמת הלחימה בעיר, כשחיל האוויר הפציץ את האזורים שבשליטת המורדים בחביות עמוסות חומר נפץ, דלק ופיסות מתכת. אלה גרמו לנזק עצום ברכוש ובנפש. לפי גורם בסוריה, ביום שבת בלבד הפציץ חיל האוויר 15 מעוזים של המורדים בעיר. ארגון זכויות אדם דיווח כי ההפצצה הכבדה ביותר הייתה על אזור טארק אל-באב במזרח העיר, כאשר לפחות שמונה חביות נפץ הושלכו לעברו מהאוויר. עוד נמסר, כי אחת הפצצות נחתה סמוך למסגד וגרמה למותם של יותר מעשרה בני אדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
לפחות 83 הרוגים בהפצצות של צבא סוריה על העיר חלב. 2 בפברואר 2014. רויטרס
ההפצצות גרמו נזק כבד לרכוש. חלב, אתמול/רויטרס

אין זו הפעם הראשונה שחיל האוויר הסורי פועל בחלב. בחודש דצמבר הפציצו מסוקים צבאיים הפציצו במשך כשבועיים אזורים שבשליטת המורדים, הביאו להתמוטטות בניינים שתחת הריסותיהם נלכדו אנשים רבים וגרמו למותם של כ-500 בני אדם.

במשך השבועיים האחרונים נחלו כוחותיו של אסד הצלחה מסוימת וגורמים למורדים לאבד את השליטה באזורים שבדרום-מזרח חלב. אמנם התקדמות הצבא קטנה, אולם היא ההישג הגדול ביותר של אסד מאז כבשו המורדים חלקים נרחבים בעיר.

לפחות 83 הרוגים בהפצצות של צבא סוריה על העיר חלב. 2 בפברואר 2014. רויטרס
חלב, אתמול/רויטרס

למרות התגברות ההתקפות מהאוויר, השליטה של המורדים ברחבי חלב ובצפון סוריה התערערה אף יותר כתוצאה מקרבות עזים עם הארגון הג'יהאדיסטי "המדינה האיסלאמית של עיראק וסוריה" המקושר לאל-קאעדה וממאבקים עם פלגים מתונים יותר בסוריה. העימותים של ארגונים אלו עם המורדים גבו יותר מ-1,400 קורבנות מאז שהחלו לפני כחודש, והקרבות נראים רחוקים מסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully