וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר איראני: סעודיה היא האויבת הגדולה, לא ישראל

פרדריק הוף, בכיר אמריקני לשעבר, אמר בדיון בקונגרס כי בכיר מאיראן אמר לו שטהראן מאמינה שבניגוד לסעודיה, "ארה"ב וישראל לא התערבו בסוריה". אובמה יבקר בסעודיה במרץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשיא איראן, חסן רוחאני, עם ההנהגה האיראנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכירים איראנים מאמינים כי סעודיה מהווה את האיום העיקרי כלפי המשטר בטהראן – ולא ישראל או ארצות הברית – כך אמר צוטטו בעיתון הכוויתי "א-ראי". לדברי הוף, בכיר איראני טען בפניו בשיחה אישית כי "ארצות הברית וישראל לא התערבו בנעשה בסוריה", בעוד האיום העיקרי כלפי איראן מגיע מסעודיה וכן מטורקיה.

עוד בוואלה! חדשות:
תיעוד: "כיפת ברזל" יירטה רקטה ששוגרה לעבר אילת
חשד לרצח בבאר שבע: בת 70 נמצאה מתה, בעלה נעצר
אופוזיציונר עו?נה באוקראינה: "מסמרו אותי לדלת"

השבוע השתתף הוף, לשעבר עוזר השליח האמריקני למזרח התיכון, בדיון בקונגרס האמריקני שבו חשף חלק מהדיונים שהתקיימו בין נציגי הממשל האמריקני לבין נציגי איראן בנושא תכנית הגרעין של טהראן. הוא סיפר כי באחת הפגישות שקיים עם בכירים במשטר האיראני, אחד מהם טען כי טהראן מאמינה שסעודיה היא האויבת הגדולה שלה בסוריה ומחוצה לה – ולא ישראל. "איראן מודאגת מההידרדרות במצב בסוריה וממלחמת האזרחים המתחוללת בה, אך סעודיה מרוויחה מההסלמה במצב באזור", אמר הבכיר האיראני לנציג האמריקני.

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי בפגישה עם מלך סעודיה עבדאללה, 5 בינואר 2014. רויטרס
עבדאללה מלך סעודיה ושר החוץ האמריקני, ג'ון קרי/רויטרס

במקביל, העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח הלילה כי הנשיא האמריקני, ברק אובמה, מתכנן לבקר בסעודיה בחודש מרץ, ולהיפגש עם המלך עבדאללה. גורם אמריקני מסר לעיתון כי אובמה מעוניין להפיג את המתיחות שנוצרה בתקופה האחרונה בין ארצות הברית לסעודיה, בשל אכזבתה של הממלכה ממדיניותה של וושינגטון בנושא סוריה. החשש הסעודי מתכנית הגרעין של טהראן גבר בתקופה האחרונה בשל הפשרת היחסים בין ארצות הברית לאיראן ובגלל השיחות שקיימו בנושא נציגי איראן עם שש המעצמות.

הוף הוסיף כי בן שיחו טען בפניו כי "לארצות הברית ולאיראן יש אינטרסים משותפים בהשגת שליטה על ההידרדרות במלחמה באזור ובהבסת סעודיה, שפעלה נגד ארצות הברית". במהלך הדיון בקונגרס הסביר הוף כי רוסיה מעוניינת שהנשיא הסורי, בשאר אסד, יישאר בשלטון בארצו, כיוון שהמהלך יחזק את כוחה באזור. הבכיר האיראני, לדברי הוף, התייחס בשיחה ליחסיה של טהראן עם ארגון חיזבאללה שבלבנון, והסביר כי הארגון השיעי "הוא קו ההגנה העיקרי של איראן, במקרה שישראל תיזום מתקפה נגד מתקני הגרעין של איראן".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
נשיא סוריה בשאר אסד בלשכתו בדמשק. אוקטובר 2013. רויטרס
האיראנים חוששים מנפילת משטרו. נשיא סוריה, בשאר אסד/רויטרס

הנציג האיראני הסביר לבן-שיחו האמריקני כי "בכירים איראנים מאמינים שכל מנהיג ישראלי שחושב להוציא לפועל מתקפה נגד איראן, עליו לחשוב על ההשלכות הנובעות מירי טילים על ערים ישראליות, מוסדות כלכליים ובסיסים צבאיים". לדברי הוף, הבכיר האיראני הסביר כי "שמירה על המוכנות של חיזבאללה למלחמה, אינה דבר פשוט עבור איראן, ומכיוון שבשאר אסד מסוגל להעביר ללא בעיה אמצעי לחימה מאיראן לחיזבאללה, טהראן תמשיך לתמוך בו ללא הסתייגות". הוא טען כי המשטר הסורי בראשות אסד הוא "אבן יסוד בשלטון האיראני. אם הוא ייפול, כל מה שאיראן תכננה ייפול גם כן. איראן מאמינה שהפלת שלטונו של אסד תהיה מבחן לפעולה גדולה יותר – הפלת השלטון באיראן". בכיר מטהראן הוסיף כי ארצו מחמשת קבוצות שיעיות בסוריה כדי להיערך למקרה שבו המשטרי הסורי נופל ולחזק את הקשר עם חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully