וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד והאופוזיציה הסכימו: נשים וילדים יעזבו את חומס

27.1.2014 / 1:00

בהסכם ראשון בין הצדדים הלוחמים בסוריה, הוסכם כי נשים וילדים שיבקשו לעזוב את העיר הנצורה - יוכלו לעשות כן. "נעניק סיוע הומניטרי ותרופות", הבטיח סגן שר החוץ הסורי

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

סוריה תאפשר לנשים וילדים להימלט מחומס הנצורה - כך אישר אמש (ראשון) סגן שר החוץ של סוריה, פייסל מקדד, שהתנה זאת באי-התנגדותם של כוחות הצבא הסורי החופשי. "אני מבטיח לכם שאם הטרוריסטים בחומס יאפשרו לנשים וילדים לעזוב, אנחנו נספק לכם מחסה, תרופות וכל מה שיזדקקו לו", אמר מקדד במסיבת עיתונאים בז'נבה.

עוד בנושא:
לראשונה: נציגי אסד והמורדים ישבו בחדר אחד
"נאצים ומחבלים": פתיחה עוינת לוועידת השלום בז'נבה

קרבות בין צבא סוריה למורדים בחומס שבסוריה. יולי 2013. רויטרס
נשים וילדים יוכלו לעזוב את העיר הנצורה. חומס/רויטרס

מדובר בהסכם ראשון בין הצדדים הלוחמים בסוריה, ולדברי מקדד, "נאפשר לכל גוף שמעניק סיוע הומניטרי להיכנס לשטחה העיר, בהתאם להסדרים מול האו"ם". עוד הוסיף, כי תמונות שפורסמו בשבוע שעבר ב"גרדיאן" הבריטי, שבו הוצגו 11 אלף גופות של אזרחים סורים שלכאורה עונו בידי המשטר, הן "חד-משמעית מפוברקות".

שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, לחדר ברהימי, הוסיף כי הוא מקווה ששיירה הומניטרית של האו"ם והצלב האדום תיכנס לחומס מחר. לדבריו, "מוקדם מדי" להעריך את סיכויי החתימה על הסכם מקיף בין שני הצדדים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
ועידת ז'נבה השנייה לגיבוש עם נציגי סוריה. מונטרו, 22 בינואר 2014. רויטרס
יומה הראשון של הוועידה בז'נבה/רויטרס

בשוויץ נפתחה ביום רביעי האחרון ועידת ז'נבה השנייה, שהתכנסה כדי למצוא פתרון פוליטי למלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה זה שלוש שנים. נציגים מכ-30 מדינות באו לעיר מונטרו שעל שפת אגם ז'נבה, לפורום המפגיש לראשונה בין נציגיו של בשאר אסד לנציגי האופוזיציה.

מתווכים מהמערב חצצו בין המשלחות היריבות, שאנשיהן החליפו מבטים חשדניים והאשימו זה את זה בפשעי מלחמה. נאומו של מנהיג האופוזיציה הסורית, אחמד ג'רבה, שודר בטלוויזיה הסורית ברקע תמונות מהקרבות בסוריה, שאליהם הוצמדה התגית "מעשי המחבלים". ג'רבה אמר כי תצלומי האזרחים הגוועים, שנחשפו בשבוע שעבר בדוח בינלאומי, מעידות על פשעי המלחמה של המשטר הסורי, ומזכירות לו את מעשי הנאצים בשואה.

בראש הוועידה עומד מזכ"ל האו"ם, באן קי מון. לבאן נגרמה מבוכה אחרי שהזמין לז'נבה את איראן, ונאלץ לבטל את ההזמנה ברגע האחרון, בשל לחצים כבדים מצד האופוזיציה הסורית ומצד מדינות המערב.

(עדכון ראשון: 21:10)

  • עוד באותו נושא:
  • סוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully