וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: נציגי אסד והמורדים ישבו בחדר אחד

25.1.2014 / 13:30

נציגי שני הצדדים למלחמה בסוריה נועדו בוועידה בשוויץ בנוכחותו של שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, אל-אחדר איברהימי. מטרת המגעים: להביא לידי הקמת ממשלת מעבר בסוריה

ועידת ז'נבה השנייה לגיבוש עם נציגי סוריה. מונטרו, 22 בינואר 2014. רויטרס
יומה הראשון של הוועידה בז'נבה/רויטרס

נציגי הממשלה הסורית וארגוני האופוזיציה נפגשו הבוקר (שבת) לראשונה במהלך ועידת השלום במונטריי שבשוויץ. דובר האו"ם עדכן כי הפגישה נערכה בנוכחותו של שליח האו"ם והליגה הערבית לסוריה, אל-אחדר איברהימי. "הפגישה ארכה 30 דקות, ורק איברהימי דיבר במהלכה. נציגי הצדדים ישבו בשקט", אמר אחד מנציגי האופוזיציה בשיחה עם כתבים בתום הפגישה. אמש אמר איברהימי במסיבת עיתונאים כי מטרת המגעים בין הצדדים היא לביא לכדי הקמת ממשלת מעבר בסוריה.

הפגישה תוכננה במקור להיערך אתמול, אך נציגי האופוזיציה סירבו להיפגש, אם הממשלה לא תחתום על הצהרת מעצמות העולם מ-2012 הקוראת לממשלת מעבר. נציגי הממשלה דחו את הדרישה ושר החוץ הסורי וואליד מועלם התנה את הישארות המשלחת בז'נבה בהתחלה של שיחות משמעותיות בתוך יום.

לאחר פגישות נפרדות עם שני הצדדים, איברהימי הכריע בוויכוח. "הסכמנו כי ניפגש באותו חדר", אמר המתווך האלג'יראי והדגיש כי הדיונים יתבססו על החלטת ועידת ז'נבה הראשונה מ-2012, שקראה לממשלת מעבר. "ישנן פרשנויות שונות בחלק מהנושאים שנדונו. אני חושב ששני הצדדים מבינים זאת טוב מאוד ומקבלים זאת", אמר.

ועידת ז'נבה השנייה:
"נאצים ומחבלים": פתיחה עוינת לוועידת השלום בז'נבה
הפסגה הסורית יוצאת לדרך: "לכולם ברור שהלחימה תימשך"
ערב ועידת ז'נבה, אסד מבהיר: התפטרותי לא על הפרק

קתרין אשטון ושר החוץ הסורי ווליד מועלם. ועידת ז'נבה השנייה, ינואר 2014. AP
שרת החוץ של האיחוד האירופי קתרין אשטון ושר החוץ הסורי וואליד מועלם, ז'נבה/AP

לדברי גורם דיפלומטי, שני הצדדים הסכימו לדון ביומיים הקרובים באפשרות לספק סיוע הומניטרי לעיר חומס הנצורה על ידי אנשי המשטר, כצעד בונה אמון. "ההיבטים הפרקטיים כבר נידונו, הדברים מוכנים ואם הממשלה לא תחסום זאת, זה יכול לקרות במהירות", אמר הגורם.

שבוע נוסף של שיחות מתוכנן, אך "הציפיות כל כך נמוכות שנראה כיצד הדברים מתפתחים מדי יום ביומו", אמר דיפלומט מערבי נוסף. "כל יום של שיחות הוא צעד קטן קדימה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ועידת ז'נבה השנייה לגיבוש עם נציגי סוריה. מונטרו, 22 בינואר 2014. רויטרס
שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון/רויטרס

הוועידה נפתחה ביום רביעי האחרון כדי למצוא פתרון פוליטי למלחמת האזרחים המתחוללת בסוריה זה שלוש שנים. נציגים מכ-30 מדינות באו לעיר מונטרו שעל שפת אגם ז'נבה, לפורום המפגיש לראשונה בין נציגיו של בשאר אסד לנציגי האופוזיציה. היום הועתק הפורום לעיר ז'נבה שבצדו השני של האגם.

בראש הוועידה עומד מזכ"ל האו"ם, באן קי מון. לבאן נגרמה מבוכה אחרי שהזמין לז'נבה את איראן, ונאלץ לבטל את ההזמנה ברגע האחרון, בשל לחצים כבדים מצד האופוזיציה הסורית ומצד מדינות המערב.

שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, אמר בדברי הפתיחה כי וושינגטון דורשת שאסד ובני משפחתו יסולקו מכל מוקדי הכוח בדמשק. שר החוץ הסורי, וואליד מועלם, הגיב בזעם, והאשים את ארה"ב, את טורקיה ואת סעודיה בשיגור מחבלים לארצו. "מי שעשה את הפיגועים בניו יורק זהה למי שעושה את הפיגועים בסוריה", אמר.

(עדכון ראשון: 22:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully