וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב ועידת ז'נבה, אסד מבהיר: התפטרותי לא על הפרק

השבוע תתכנס בשווייץ ועידת השלום שתפגיש בין נציגי המשטר הסורי לאנשי האופוזיציה, והצדדים מגיעים בעמדות מנוגדות לחלוטין. כל הסכם שיגובש יתקל בהתנגדות מצד אל-קאעדה

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ'

נשיא סוריה, בשאר אסד, מבהיר כי אין בכוונתו להתפטר מתפקידו. לדבריו, הנושא לא יעמוד לדיון בוועידת "ז'נבה 2" שתתכנס השבוע בשווייץ. סוכנות הידיעות הרוסית אינטרפקס ציטטה היום (ראשון) את אסד בשיחה עם חברי פרלמנט רוסים שבאו לדמשק. "אם רצינו להיכנע, הרי שהיינו נכנעים מלכתחילה", אמר אסד לחברי המשלחת.

נשיא סוריה בשאר אסד עם שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף. ינואר 2014. רויטרס
נשיא סוריה בשאר אסד, בפגישה בסוף השבוע עם שר החוץ האיראני זריף/רויטרס

ממשלת סוריה תיפגש השבוע עם נציגי האופוזיציה ועם דיפלומטים בכירים מהמערב. הוועידה מתכנסת בהמשך לוועידת ז'נבה הראשונה משנת 2010, בה הוסכם כי תקום ממשלת מעבר בסוריה, שתהיה מוסכמת על כל הצדדים.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

כמה מגופי האופוזיציה, שדרשו את הדחתו של אסד כתנאי מוקדם לשיחות, הודיעו בסוף השבוע כי לא יבואו לכינוס. ואולם, המועצה הלאומית הסורית - הגוף המרכזי של האופוזיציה - הסכימה לבסוף לבוא, אחרי דיונים ממושכים שהתקיימו באיסטנבול. ההחלטה התקבלה בעקבות לחץ כבד של ארה"ב ורוסיה.

בשיחות אמורים הצדדים להגיע לסיכום על מועד לקיום בחירות חופשיות, שבהם ייבחרו מחדש מוסדות המדינה. המשטר הסורי מתעקש כי כל הסכם שיגובש בוועידה יהיה חייב לקבל את אישור הציבור במשאל עם.

עדיין לא ברור אם איראן תשתתף בשיחות, ובאיזה דרג. טהראן דורשת לקחת חלק בכינוס, אך ללא תנאים מוקדמים. ארה"ב מסתייגת מהשתתפותה של איראן בתהליך בשל תמיכתה בחיזבאללה.

הכינוס חשוב בעיקר מכיוון שהוא צפוי להפגיש את נציגי המשטר עם נציגי האופוזיציה. ואולם, הדרישות ההפוכות של שני הצדדים עשויות לגרום למבוי סתום בשיחות. עוד קשה מכך יהיה ליישם כל הסכם שאולי יושג בכינוס, בשל ריבוי הצדדים הלוחמים בסוריה, ובראשם אל-קאעדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully