וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שדה הקטל בעיראק: הצבא יוצא למתקפה נגד אל-קאעדה

5.1.2014 / 16:12

ביום שישי פלשו לפלוג'ה מאות אנשי "המדינה האיסלאמית של עיראק וסוריה", ארגון קיצוני שפועל להשליט את חוק השריעה. כוחות הביטחון המקומיים מכינים מבצע לכיבוש העיר מחדש

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

כוחות הביטחון של עיראק ינסו להשתלט מחדש על העיר פלוג'ה, שנכבשה בסוף השבוע על ידי אנשי אל-קאעדה. העיר, ממערב לבגדאד, נפלה לידי המורדים האיסלאמיסטים, בקרב עקוב מדם שגבה ביום שישי יותר מ-100 קורבנות.

הגנרל רשיד פלח, מפקד הצבא במחוז אנבאר, אמר הבוקר (ראשון) כי הכוחות "זקוקים ליומיים עד שלושה" כדי להניס לגמרי את המיליציות, שקבעו את בסיסן בפלוג'ה ובעיר הסמוכה, בירת המחוז רמאדי. לדבריו, שבטים סונים יובילו את המבצע, והצבא הסדיר יספק להם מטריה אווירית וסיוע לוגיסטי בקרקע.

ביום שישי פלשו לפלוג'ה ולרמאדי מאות לוחמים של "המדינה האיסלאמית של עיראק וסוריה" (ISIS) – ארגון חמוש היטב המסונף לאל-קאעדה. הם הכריזו על הקמת מדינה עצמאית באזור. תושבים באזור דיווחו כי הקרבות שככו הבוקר, אך כי הלוחמים הקיצוניים עדיין חולשים על מרכז הערים, וכי לא נותר זכר לאנשי הממשל שנמלטו מהערים.

בתום עימותים: אל-קאעדה הכריז על מדינה בלב עיראק

שוטר עיראקי שב משדה הקרב בעיר פלוג'ה. עיראק, ינואר 2014. AP
שוטר עיראקי שב מפלוג'ה, הבוקר/AP

ארה"ב, שכבשה את פלוג'ה במלחמת עיראק השנייה, הודיעה כי היא "מודאגת מאוד" מהמצב הביטחוני המסלים באזור. שר החוץ, ג'ון קרי, אמר לכתבים כי ארה"ב תתמוך בקרב שמנהלת עיראק נגד אל-קאעדה, אך הדגיש כי ארצו לא תתערב צבאית בלחימה.

ארגון ISIS, או "דאעש", קיבל אחריות על הפיגוע בבירות ביום חמישי. לוחמיו הפכו בשנה האחרונה לאחד הכוחות החזקים ביותר בסוריה, ומשליטים את חוק השריעה באזורים שכבשו, בעיקר בצפון המדינה. הם חוטפים את אויביהם ומוציאים להורג את הפצועים. במקביל, אנשי "צבא סוריה החופשי" (הארגון החילוני של המורדים בסוריה), נלחמים אף הם נגד המיליציות של ISIS.

בהודעה יוצאת דופן של הארגון, איימו אמש אנשיו לסגת מהאזורים בהם הם שולטים בצפון סוריה, ובעיקר בעיר חלב - ולהעבירם לידי המשטר הסורי. זאת, אם לא תיפסק המתקפה של "צבא סוריה החופשי" על כוחותיו. פלגי האופוזיציה הסוריים טענו כי ההודעה מוכיחה שהארגון הקיצוני משתף פעולה עם ממשל אסד.

בהכנת הידיעה השתתף אבי יששכרוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
לוחמים של אל-קאעדה בעיר פלוג'ה בעיראק, 3 בינואר 2013. רויטרס
אנשי אל-קאעדה בפלוג'ה, בסוף השבוע/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully