וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם השנייה ב-5 ימים: פיגוע נגד חיילים במצרים

29.12.2013 / 12:33

הפיצוץ, שנגרם ממטען חבלה או ממכונית תופת, אירע מחוץ למטה המודיעין הצבאי בצפון המדינה. ארבעה חיילים נפצעו ונזק נגרם למבנה. בשבוע שעבר נהרגו 16 אנשי ביטחון בפיגוע

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת; עריכה: מיכאל ברגמן; קריינות: אביב אברמוביץ'

צפו במצרים לאחר הפיגוע בשבוע שעבר

ארבעה חיילים מצרים נפצעו הבוקר (ראשון) בפיצוץ מחוץ למטה של המודיעין הצבאי בעיר בילביס במחוז שרקייה שבצפון מצרים. רשת סקיי בערבית דיווחה כי קירו האחורי של המבנה נפגע וחלקו קרס. על פי הדיווח, הפיצוץ נגרם ממטען חבלה. הטלוויזיה הממלכתית במצרים דיווחה שמכונית תופת היא המקור לפיצוץ. דובר המחוז, סעיד עבד אל-עזיז, סיפר לרשת BBC בשפה הערבית כי הפצועים הועברו לבית החולים הכללי בבילביס.

מצרים בוערת - כותרות נוספות:
בסוף השבוע: 6 הרוגים בעימותים עם כוחות הביטחון
מצרים: סיכלנו פיגוע של חמאס נגד כוחות הביטחון
ההכרזה על האחים המוסלמים "ארגון טרור" - פוליטיקה בכיעורה / פרשנות

בהודעה רשמית, אישר הצבא המצרי כי נגרם נזק למבנה מטה המודיעין הצבאי. מקור מודיעיני העריך כי לא יהיו הרוגים מהפיצוץ.

זירת הפיגוע במטה המשטרה בעיר מנסורה, מצרים. דצמבר 2013. AP
זירת הפיגוע בשבוע שעבר/AP

הפיצוץ מגיע חמישה ימים לאחר פיגוע המוני שאירע במטה המשטרה בעיר מנסורה הסמוכה. ביום שלישי התפוצצה מכונית ממולכדת במטה המשטרה במנסורה. לפחות 16 בני אדם נהרגו ויותר ממאה נפצעו, מרביתם קצינים ואנשי ביטחון. היה זה הפיגוע הראשון בדלתה של הנילוס, והפיגוע הקשה ביותר נגד כוחות הביטחון של מצרים מאז הדחת הנשיא מוחמד מורסי בחודש יולי.

איש לא קיבל אחריות לפיגוע ביום שלישי, אך דובר הממשלה בקהיר, שריף שווקי, הטיל את האשמה לפיצוץ הקטלני על תנועת "האחים המוסלמים" של הנשיא המודח, מוחמד מורסי. הממשלה הודיעה כי התנועה, שכבר הוכרזה אי-חוקית, היא כעת "ארגון טרור". ראש הממשלה חאזם בבלאווי פרסם הודעה בה נאמר כי "האחראים לפיגוע לא יחמקו מעונש".

עימותים בין סטודנטים התומכים באחים המוסלמים למשטרה בקהיר, 28 בדצמבר 2013. רויטרס
בניין הפקולטה למסחר באוניברסיטת "אל-אזהר" שהוצת אתמול/רויטרס

בסוף השבוע נהרגו שישה בני אדם בעימותים אלימים בין תומכי "האחים המוסלמים" למשטרה ברחבי מצרים. המשטרה המקומית עצרה מאות מתומכי התנועה, רבים מהם בחשד להחזקת כלי נשק מאולתרים, בהם בקבוקי תבערה. כחלק מהמחאה, חסמו סטודנטים את הכניסה לאוניברסיטת "אל-אזהר" בקהיר, מנעו מחבריהם לגשת לבחינות, יידו אבנים לעבר כוחות הביטחון והציתו מבנים בקמפוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully