וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: הרוג בעימותים בין האחים המוסלמים למשטרה

28.12.2013 / 16:44

סטודנטים התומכים בתנועה שהוגדרה השבוע "ארגון טרור" הפגינו מחוץ לאוניברסיטת "אל-אזהר" בקהיר, הציתו מבנים וחסמו את הכניסה לקמפוס. מאתמול: שישה הרוגים ומאות עצורים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

סטודנט נהרג היום (שבת) וכמאה נעצרו בעימותים בין תומכי האחים המוסלמים למשטרה המצרית באוניברסיטת "אל-אזהר" בבירה קהיר. על כך פי דיווחים בכלי התקשורת המקומיים. גורם במשרד הבריאות המצרי אישר בשיחה עם העיתון הממלכתי "אל-אהראם" כי סטודנט אחד נהרג וחמישה אחרים נפצעו. מצבים של הפצועים לא נמסר. זאת, לאחר שבעימותים שאירעו אתמול ברחבי המדינה נהרגו חמישה בני אדם ונעצרו למעלה מ-250.

מצרים בוערת - כותרות נוספות:
מצרים: סיכלנו פיגוע של חמאס נגד כוחות הביטחון
פיגוע במצרים, ”האחים המוסלמים” הוכרזו ארגון טרור
ההכרזה על ”האחים” כארגון טרור - פוליטיקה בכיעורה / פרשנות

צמיגים הוצתו, בניינים עלו באש

שעימה מוניר, סטודנטית מצריה, סיפרה לסוכנות הידיעות רויטרס כי ההרוג הוא חאלד אל-הדאד, תומך תנועת האחים המוסלמים, שהוגדרה השבוע "ארגון טרור" על ידי המדינה. על פי הדיווח ב"אל-אהראם", כוחות הביטחון ירו גז מדמיע על מנת לפזר את המפגינים, שחסמו את הכניסה לבנייני האוניברסיטה ומנעו מחבריהם לגשת לבחינות.

עוד דווח כי המפגינים זרקו אבנים לעבר כוחות המשטרה והציתו צמיגים. כמו כן, בשידורי הטלוויזיה הממלכתית ניתן היה לראות כי שני בניינים בקמפוס עלו באש וכי היתמר מעל בניין הפקולטה למסחר. דווח גם ש"סטודנטים טרוריסטים" הציתו גם את בניין הפקולטה לחקלאות. עם זאת, ברשת BBC דווח שהסטודנטים מכחישים כל קשר להצתה. סוכנות הידיעות הממלכתית "MENA" דיווחה כי המשטרה עצרה 101 סטודנטים בחשד להחזקת כלי נשק מאולתרים, בהם בקבוקי תבערה. לאחר שנרגעו העימותים, הסטודנטים ניגשו לבחינות כמתוכנן.

עימותים בין סטודנטים התומכים באחים המוסלמים למשטרה בקהיר, 28 בדצמבר 2013. רויטרס
מבנה הפקולטה למסחר שהוצת/רויטרס

אוניברסיטת "אל-אזהר", הנחשבת למרכז מכובד ללימודי הזרם הסוני באיסלאם, הפכה בחודשים האחרונים למוקד הפגנות נגד מה שמכנים באחים המוסלמים "הפיכה צבאית", במסגרתה הודח הנשיא המצרי מוחמד מורסי בחודש יולי האחרון. במקביל, המשטר המצרי מהדק את הסנקציות סביב התנועה, וכאמור ביום רביעי האחרון – בעקבות הפיגוע במטה המשטרה בעיר מנסורה - הכריז עליה "ארגון טרור".

עימותים בין סטודנטים התומכים באחים המוסלמים למשטרה בקהיר, 28 בדצמבר 2013. רויטרס
הסטודנטים חסמו את הכניסה לאוניברסיטה/רויטרס
עימותים בין תומכי האחים המוסלמים למשטרה המצרית בקהיר, 28 בדצמבר 2013. רויטרס
גם אתמול הפגינו במקום/רויטרס
עימותים בין תומכי האחים המוסלמים למשטרה המצרית בקהיר, 28 בדצמבר 2013. רויטרס
ההפגנה אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully