וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעד בונה אמון" בדמשק: המורדים מאבטחים בית כנסת

23.12.2013 / 10:52

אנשי "הקואליציה הסורית הדמוקרטית" טוענים: אנחנו מאבטחים בית כנסת וספרי תורה עתיקים 24 שעות ביממה. ישראלי שנמצא עמם בקשר טוען: האופוזיציה רואה בחיוב קשר עם ישראל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית הכנסת זוכה לאבטחה מסביב לשעון - על ידי האופוזיציה הסורית/מערכת וואלה!, צילום מסך

אנשי "הקואליציה הסורית הדמוקרטית בסוריה" טוענים כי הם שומרים על בית כנסת בדמשק. בעבר דווח כי בית הכנסת שבשכונת ג'ובר נהרס בפעולות של קיצונים איסלמיסטים, אולם כעת מתברר שבית הכנסת שלם וכי תכולתו וספרי התורה שהיו בו הועברו למקום מבטחים, כך עולה מחלופת מסרים בין נציגי התושבים לבין מוטי כהנא - יהודי ישראלי-אמריקני, וחבורה נוספת של ישראלים, שהגיעה לידי ה"טיימס אוף אינדיה". לטענת גורמי האופוזיציה, בית הכנסת מאובטח 24 שעות ביממה.

כהנא, שעומד זה זמן רב בקשר עם גורמים שונים באופוזיציה הסורית בעקבות מה שהוא מגדיר כ"טבח הבלתי פוסק באזרחים", הצליח בשבוע שעבר לקבל תמונות מעודכנות מבית הכנסת בג'ובר, שרק לפני שבוע פורסם כי הושחת על ידי פעילי אל-קאעדה ושספרי התורה שבו הושמדו. בתמונות נראה בבירור בית הכנסת כשהוא עומד על תילו ותכולתו שלמה, על אף שכמה מספסליו הפוכים. המקומיים ששלחו את התמונות תלו במקום שלטים ועליהם שמו של מוטי, כהוכחה לעיתוי הצילום.

הם הבהירו כי ספרי התורה שהיו בבית כנסת הועברו למקום מבטחים ושבבוא היום, ידאגו כי ישובו לבית הכנסת בג'ובר אם בסוריה יכון שלום ויקום משטר דמוקרטי. בתמונות שהגיעו מדמשק, נראים גם ספרי התורה העתיקים. בחודש מרץ האחרון, פורסם כי המקום נפגע במהלך הפגזה של צבאו של בשאר אל-אסד והמורדים אף הציגו סרטון שצולם במקום ובו נראה נזק חלקי בעיקר לחדרים שמסביב לבית הכנסת.

"הקואליציה הסורית הדמוקרטית" היא קבוצה של מתנגדי משטרו של בשאר אסד, שהיו בקשר עם חברי כנסת בישראל ואף קיימו מפגשים עם כמה מהם בטורקיה. המפגשים התקיימו בתיווכו של מנדי ספדי, המסייע יחד עם שני ישראלים אחרים בבניית הקשר בין האופוזיציה הסורית לבין ישראל.

כותרות נוספות מהמזרח התיכון:
בצה"ל מעריכים: ההסלמה בעזה - בשל המשבר הכלכלי
דיווח: הסכם מסגרת בין ישראל לפלסטינים עוד החודש
הזמרת פיירוז: "אני מעריצה את חסן נסראללה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פתק בבית הכנסת הנושא את שמו של כהנא שנמצא בקשר עם המורדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי ספדי, שהיה בעבר ראש לשכתו של סגן השר איוב קרא, וכעת מלווה את האופוזיציה הסורית מאז תחילת העימותים, רוב אנשי האופוזיציה מהזרם המרכזי, אנשי "צבא סוריה החופשי", שאינם חברי הקבוצות האיסלאמיסטיות, רואים בחיוב את הקשר עם ישראל. לדבריו, אנשי "הקואליציה הסורית הדמוקרטית", מבינים את החשיבות והרגישות בישראל למקומות קדושים ליהדות ומכאן ההחלטה שלהם לאבטח את אחד מבתי הכנסת בדמשק ולשמור על ספרי התורה שבו.

ספדי הוסיף: "אנו מקבלים יותר ויותר פניות להיפגש עם חברי כנסת ונציגים ישראלים. אלה דברים שלא ראינו בעבר. ההחלטה לשמור על בית הכנסת היא מעין צעד בונה אמון". בתחילת נובמבר, נערכה באיסטנבול פגישה יוצאת דופן בין חבר הכנסת יעקב מרגי מש"ס לאיש האופוזיציה הסורית מוחמד עדנאן, בתיווכו של ספדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully