וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה "ישראל תישא באחריות לחיסול א-לקיס"

במהלך אזכרה לראש מערך הרקטות של חיזבאללה שנורה למוות בתחילת החודש בביירות, האשים מזכ"ל הארגון את ישראל במעשה, ואמר כי זהו "המחיר שאנו משלמים על ניצחונות העבר שלנו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

(בווידאו: מיהו בכיר חיזבאללה שחוסל בלבנון?)

מזכ"ל ארגון חיזבאללה חסן נסראללה האשים היום (שישי) את ישראל בחיסולו של אחד מראשי מערך הרקטות של הארגון, חסן א-לקיס, שנורה למוות בתחילת החודש בביירות, בירת לבנון. במסגרת אזכרה לא-לקיס אמר מזכ"ל הארגון השיעי: "כל הראיות מצביעות על כך שישראל עומדת מאחורי ההתנקשות". עוד אמר נסראללה כי החיסול הוא "המחיר שאנו משלמים בשל ניצחונות העבר שלנו על ישראל", וכי ההתנקשות נועדה "לפגוע ביכולתו של חיזבאללה להתעמת עם ישראל". גם לאחר התקרית בתחילת החודש טען הארגון כי ישראל אשמה בחיסול.

עוד חיסולו של בכיר חיזבאללה בביירות
"חיזבאללה נחוש להגיב לתוקפנות הציונית בלבנון"
חיזבאללה מבטיח לנקום: "דמו לא נשפך לשווא"
פרופיל: מי אתה חסן א-לקיס?

מזכל חיזבאללה חסן נסראללה נואם בפני תומכיו. ביירות, נובמבר 2013. רויטרס
"ההתנקשות נועדה להחליש את כוחו של חיזבאללה". נסראללה נואם בביירות בחודש שעבר/רויטרס

בתחילת החודש דיווח הארגון השיעי כי א-לקיס, חוסל ביריות מחוץ לביתו ברובע הדאחייה בביירות, לטענתו על ידי ישראל. בהודעה שפרסם טען הארגון כי א-לקיס חוסל מול ביתו בשכונת סנט תרז שבאזור הדאחייה, בשעה ששב מהעבודה. תחנת הרדיו "קול לבנון" דיווחה כי לקיס נורה חמש פעמים בראשו ובצווארו כשהחנה את מכוניתו בתוך חניון תת-קרקעי מתחת לביתו. בדיווחים נוספים נאמר כי שלושה בני אדם ביצעו את החיסול.

בהודעה האשים חיזבאללה את "האויב הישראלי", שלדבריו ניסה פעמים רבות בעבר לחסל את א-לקיס. "האויב יישא במלוא האחריות על הפשע הפחדני הזה, ועל הניסיונות החוזרים ונשנים לפגוע בראשי חיזבאללה", נכתב בהודעה. בדיווחי הארגון נאמר כי בנו של א-לקיס נהרג במלחמת לבנון השנייה בקיץ 2006, וכי הוא עצמו הצטרף לארגון כבר בנערותו.

א-לקיס היה אחד מראשי פרויקט הרקטות של הארגון השיעי. הוא היה אחראי על נושאי המחקר והפיתוח במערך הרקטי וכן על אמצעי לחימה טכנולוגיים מתקדמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully