וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 10 ילדים קפאו למוות בכפרים הנצורים

15.12.2013 / 10:57

גורמי התיאום קראו להפעיל לחץ על הנשיא אסד כדי לאפשר להכניס אספקה לתושבים, והתריעו על מחסור חמור במזון, בתרופות ובשמיכות. נציבת האו"ם באה לדמשק לתאם סיוע לפליטים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מקורות באופוזיציה הסורית אמרו כי עשרה ילדים נספו במזג האוויר הקשה, שפקד את המזרח התיכון בסוף השבוע. לפי רשת אל-ערביה, מקרי המוות דווחו בכפרים הנצורים על ידי המשטר הסורי מסביב לבירה דמשק ובאזור העיר חומס. בהרוגים תשעה ילדים ותינוק.

האו"ם חושש לגורלם של כמיליון פליטים בלבנון ועוד כמה מאות אלפים בירדן, שתי מדינות שסבלו גם הן משלג ומטמפרטורות נמוכות במיוחד בימים האחרונים. אמש השתפר מעט מזג האוויר בשתי המדינות הללו, ונראה כי, המכונה "אלכסה" בתקשורת הזרה, שככה מעט. ואולם, ארגוני הסיוע המקומיים מתריעים כי פליטים סורים רבים שוהים במקלטים רעועים, וכי יש חשש גדול לחייהם בהמשך החורף.

פליטים סורים במחנה אל-זעתרי בירדן. דצמבר 2013. רויטרס
פליטים סורים מתחממים במחנה א-זעתרי בירדן/רויטרס

גורמי התיאום בסוריה קראו בסוף השבוע לקהילה הבינלאומית להפעיל לחץ על הנשיא בשאר אסד, כדי לאפשר להכניס אספקה לתושבים הנצורים. בין היתר, הם התריעו על מחסור חמור במזון ובתרופות, ובאמצעים בסיסיים להגנה מפני הקור, בהם שמיכות ותנורים.

נציבת האו"ם לתיאום עניינים הומניטריים באה אמש לסוריה, כדי לדון עם הממשלה בדמשק על הענקת סיוע למיליוני האזרחים שנעקרו מבתיהם במלחמת האזרחים, שבקרוב ימלאו שלוש שנים לתחילתה. הנציבה, ואלרי אמוס, אמרה כי דרכה לדמשק מביירות התעכבה בשל השלג הכבד. אמוס נפגשה עם שר החוץ הסורי ווליד מועלם, אך לא מסרה פרטים על תוכן פגישתם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מורדים סורים בנמל התעופה של חלב. סוריה, דצמבר 2013. רויטרס
מורדים בשדה התעופה המושלג של חלב, אמש/רויטרס

המוקד הדרומי ביותר של סופת השלגים היה במצרים, וכך קרה שלראשונה, זה יותר ממאה שנים, כוסתה קהיר בלבן. רשת אל-ערביה דיווחה כי השלג התקבל בהפתעה גמורה אצל תושבי הבירה המצרית. את הרשתות החברתיות כבשה תמונה של גמל יושב על מרבד שלג טרי. תמונה נוספת שהופצה ברשת הציג את פסל הספינקס המפורסם מכוסה בשלג, אך היא התבררה במהרה כמזויפת – שכן היא נלקחה מדגם של הספינקס המוצג ביפן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגמל המושלג שריגש את המצרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully