וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני: "הכירו בזכויותינו, ההעשרה תימשך כרגיל"

רויטרס

24.11.2013 / 11:21

נשיא איראן נשא נאום חגיגי שבו הצהיר: "לא ניתן למנוע את התפתחותה של תכנית הגרעין". לדבריו, "יש דרך ארוכה לאמון מלא מול המערב". חמינאי: יש בסיס לפעולות נבונות נוספות

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן, קריינות: אביב אברמוביץ'

בטהראן חוגגים את הסכם הגרעין: הנשיא חסן רוחאני נשא הבוקר (ראשון) נאום טלוויזיוני ובו הכתיר את החתימה על ההסכם כהצלחה של המשלחת האיראנית. לדבריו, שש המעצמות שהשתתפו בשיחות "הכירו בזכויות הגרעין של איראן" בכך שהתירו לה להמשיך בהעשרת אורניום. רוחאני הוסיף כי פעולות ההעשרה שנעשות בארצו יימשכו באופן זהה לזה שהיה עד כה.

"השיחות על הסכם מקיף יחלו באופן מידי", אמר הנשיא האיראני, והוסיף וכי הרפובליקה האיסלאמית מעוניינת בכך. "איראן תבוא עם רצון להשיג הסכם קבע. האיראנים לא מעוניינים בנשק גרעיני, אלא רק בגרעין לצורכי שלום". הוא הוסיף כי הגרעין הוא חלק ממשי מהפיתוח של איראן: "לא ניתן למנוע את התפתחותה של תכנית הגרעין".

עוד על הסכם הגרעין:
נתניהו: "לא הסכם היסטורי אלא טעות היסטורית"
"ההסכם ביטל את יכולתה של ישראל לתקוף באיראן"
שטייניץ: איראן נותרה מדינת סף גרעיני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"נדיבותו של האל ותפילות האיראנים סייעו". רוחנאי וחמינאי, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדבריו, מעצמות העולם הכריזו שעם סיום השיחות והחתימה על ההסכם, רוב הסנקציות יוסרו מאיראן. "עם התקדמות השיחות גם שאר הסנקציות יוסרו", טען. במהלך הנאום הזמין רוחאני לבמה את בני משפחותיהם של מדעני גרעין איראנים שחוסלו, ואף חיבק את בתו הקטנה של אחד מהם. "עמידתם האיתנה, האחדות והסולידריות של האיראנים, הן שהביאו להישג הזה ואני מבקש להמשיך בתמיכה כדי להגיע להישגים נוספים", הוסיף. באשר ליחסים עם המערב, צייץ רוחאני בחשבון הטוויטר שלו: "לפנינו עדיין דרך ארוכה להשגת אמון מלא בין איראן למערב".

הוא שיבח את "הקווים המנחים" ששרטט המנהיג העליון, האייתוללה עלי חמינאי, אשר להם חלק בהצלחת השיחות. חמינאי עצמו הגיב הבוקר להתפתחות הדרמטית. במכתב ששיגר לרוחאני, כתב כי ההסכם שהשיגו המעצמות וארצו בז'נבה מהווה בסיס להתקדמות עתידית, וכי תפילותיו של העם האיראני תרמו להצלחה. "(ההסכם) עשוי להוות בסיס לפעולות נבונות נוספות", כתב חמינאי לנשיאו, לפי סוכנות הידיעות אירנ"א. "ללא כל ספק, לנדיבותו של האל ולתפילותיה של האומה האיראנית היה חלק בהצלחה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully