וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי מעצר דומרני: האם רב בכיר נוסף נסחט?

פרסום ראשון: חוקרי להב 433 תשאלו את אנשי הרב חיים קנייבסקי כדי להבין אם גם הוא נסחט במהלך הבחירות לרשויות המקומיות. במקביל, פשיטה על עסקי מקורבי דומרני באשקלון

צילום: יוסי ציפקס, עריכה: טל רזניק

(צפו: הארכת המעצר של דומרני, שלשום)

חוקרי יחידה להב 433 במשטרת ישראל תשאלו השבוע מקורבים לרב חיים קנייבסקי, מבכירי הרבנים בציבור החרדי-ליטאי - כך נודע לוואלה! חדשות. התשאול התקיים כחלק מהחקירה המתנהלת נגד ראש ארגון הפשע שלום דומרני, שנעצר בחשד שסחט יחד עם כמה מאנשיו אנשים בנתיבות, בהם הרב יעקב איפרגן "הרטנגן" - זאת בניסיון להטות את תוצאות הבחירות בעיר.

החוקרים ניסו להבין אם הרב קנייבסקי או בני ביתו היו חלק מאלו שנסחטו לכאורה בתקופת הבחירות לרשויות המקומיות. הם ביקשו לבדוק אם הגורמים העברייניים הורו לרב ולאנשיו להכריז על יחיאל זוהר כמועמד המועדף לראשות העיר. החוקרים תהו במיוחד, מדוע הרב - שמקום מושבו בבני ברק, הגיע יממה לפני הבחירות לנתיבות הדרומית.

בין הנשאלים היה שעיה אפשטיין, נהגו של הרב - שהצטרף לנסיעה לנתיבות, ויעקב קנייבסקי, נכדו של הרב, שטען כי הרב הגיע לנתיבות לאור בקשתה של "דגל התורה", הסיעה הליטאית אליה הוא משתייך. לדבריו, הביקור נועד להמריץ את התושבים להצביע עבור זוהר, דבר המקובל בערים נוספות ברחבי הארץ.

פשיטה על עסקים של מקורבי דומרני באשקלון

במקביל, הבוקר פשטו כוחות משטרה על כמה בתי עסק באשקלון השייכים למקורביו של דומרני, אשר על פי החשד פעלו ללא היתר. במהלך הפעילות, נסגרו בצו מינהלי מסעדה ומגרש כלי רכב וכן נהרס בצו הריסה מינהלי - בעקבות בנייה בלתי חוקית - עסק לממכר שווארמה. כמו כן, במהלך הפשיטה עוכב חשוד אחד לחקירה. הפשיטה נערכה בפעילות משותפת של להב 433 ומינהלת תיאום פעולות אכיפה וכן בשיתוף עיריית אשקלון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פשיטה על עסקים של משפחות פשע באשקלון. נובמבר 2013. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
הפשיטה באשקלון, היום/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
פשיטה על עסקים של משפחות פשע באשקלון. נובמבר 2013. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
השוטרים עיכבו לחקירה חשוד אחד/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

בתוך כך, "הרנטגן" - הרב יעקב איפרגן שעל פי החשד נסחט על ידי דומרני ואנשיו לאחר שתמך באייל מסיקה - המועמד המתחרה לראשות העיר, חגג אתמול בעין הסערה את שמחת האירוסין של בנו שלום מאיר. האירוע התקיים באולם אירועים מפואר בנתיבות ונכחו בו שורה ארוכה של אישים, רבנים ומאמיניו של הרב. השמחה הפכה להלכה למעשה מפגן תמיכה ברב ובמשפחתו.

מקורביו של הרב פרסמו השבוע הודעה רשמית לפיה, "הרב עוסק בלימודי הקודש שלו ובפגישות עם אזרחים המבקשים את ברכתו ללא קשר לעברם או לעיסוקם. הרב אינו בקיא ברקע של כל אדם המגיע לקבל את ברכתו. אף אחד לא איים עליו מעולם והוא אינו מרגיש מאויים". ההודעה ככל הנראה פורסמה לאחר שהרנטגן עצמו הביע חשש להעיד כי הוא אויים על ידי דומרני או מאנשיו. מקורביו של הרב אמרו בתחילת השבוע לוואלה! חדשות כי משפחתו "נמצאת בפחד וחשש גדול מאד".

לקריאה נוספת:
ראש העיר נתיבות: לבדוק הקשר בין דומרני ל”רנטגן”
מעצר דומרני: מדוע הריץ את ראש העיר בבחירות?
מפת הקשרים בין ראשי משפחות הפשע לרבנים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully