וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו בטהראן: "ארה"ב - פרעה מודרני"

משה-חי הגיגת

4.11.2013 / 14:25

נציגי הציבור השמרני שילהבו את הקהל מחוץ לשגרירות האמריקנית הנטושה, לציון יום השנה להשתלטות על המבנה. סעיד ג'לילי: מאוחדים מאחורי המשטר - אם יגן על זכויותנו"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

אלפי איראנים הקיפו הבוקר (שני) את המבנה ששימש בעבר כשגרירות האמריקנית בטהראן, כדי לציין את יום השנה ה-34 להשתלטות על המבנה, שנודע באיראן בשם "קן המרגלים".

סטודנטים צעדו ליד מבנה השגרירות עם מודל של צנטריפוגה, וקראו "ההתנגדות נגד הסנקציות תהיה עוד 18 אלף צנטריפוגות". השנה, ההפגנות מתרחשות בעיתוי רגיש במיוחד, במקביל לחידוש המשא ומתן בין איראן למערב והשיחות הישירות עם ארה"ב.

המפגינים דרכו על תמונות של הנשיא ברק אובמה ועל דגלי ארצות הברית, בריטניה וישראל, וקראו "מוות לאמריקה". על כמה כרזות נראו פניו של ראש הממשלה נתניהו ולצדו דיוקנותיהם של מדעני גרעין שחוסלו באיראן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם השנה, המפגינים לא פסחו על הצתת הדגלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מול השגרירות נאם סעיד ג'לילי, חבר המועצה לאבטחת האינטרס של המשטר, ומי שהיה עד לאחרונה נציג המשטר לשיחות הגרעין. הוא שילהב את הקהל כשדיבר על "היהירות האמריקנית", מונח שהפך לסיסמת האירועים, ואמר כי "מאמצי האויב להחליף את הלכידות האיראנית במחלוקת פנימית ייקחו אותו לקבר". לדבריו, משמעות הקריאה "מוות לארה"ב" היא "מוות למי שדורש להשמיד את המוסלמים".

ג'לילי התייחס בדבריו למשא-ומתן שמנהלת איראן על תכנית הגרעין שלה, ואמר כי "למרות התפיסות הפוליטיות השונות של העם, אנו מאוחדים מאחורי המשטר, הממשלה וצוות המו"מ, כדי שיוכלו להגן על הצד הטוב ביותר על זכויות העם, מטרותיו וערכיו".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מודעת אבל המבשרת על מותו של הנשיא אובמה. "מקומו בגיהנום. סיבת המוות של השחצן: פחד מוות מהתפשטות המהפכה האיסלאמית. האבלים: כל היהרים בעולם"/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנאומו, השווה ג'לילי את ארה"ב לפרעה מודרני, השוואה המתכתבת עם דברים שכתובים בקוראן, ואמר כי האיום האמריקני להפציץ את איראן בנשק גרעיני היא תפיסה "פרעונית". בכך, ג'לילי יישר קו עם המנהיג העליון עלי חמינאי, שאתמול התייחס לקריאתו של המיליארדר שלדון אדלסון להפציץ את טהראן, ואמר כי "צריך לתת לו סטירה ולשבור לו את השיניים".

אתרי אינטרנט שונים באיראן דיווחו כי כמה מחברי הממשלה השתתפו באירועים מקבילים לציון יום השנה להשתלטות על השגרירות בטהראן. האתר "עצר איראן" דיווח כי שר הבריאות, שר העבודה והרווחה, שר החינוך, ושר המדע, כמו גם סגנו של הנשיא לענייני צעירים וספורט, השתתפו בתהלוכות בטהראן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המפגינים הציגו גם את תמונתה של מרקל, כמי שנפגעה מארה"ב בשל ההאזנות לטלפון שלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמש, אמר האייתוללה חמינאי כי "האמריקנים מגלים את הוותרנות הגדולה ביותר כלפי הציונים, אך הם חייבים לעשות זאת".

בנאום בפני סטודנטים לקראת אירועי יום השנה למצור על השגרירות, אמר חמינאי כי הוא אמנם תומך במו"מ עם המערב, אך הביע פסימיות באשר לתוצאות השיחות. "אסור שאיש יראה את צוות המשא-ומתן שלנו כפשרו", צוטט חמינאי. "אינני אופטימי לגבי השיחות, אבל בעזרת האל, הן גם לא יזיקו", הוסיף.

השיחות בין איראן למעצמות המערב יתחדשו בסוף השבוע בז'נבה. הסבב הקודם, באמצע החודש שעבר, הסתיים בהצעה איראנית שהוגדרה בארצות הברית "ההצעה הרצינית ביותר אי פעם".


לקריאה נוספת
34 שנה אחרי: מה נותר מחגיגות המצור בטהראן?
חמינאי: "ישראל היא משטר לא-לגיטימי של ממזרים"
שלדון אדלסון לאובמה: הטל פצצה גרעינית על איראן
עלי חמינאי: צריך לשבור לשלדון אדלסון את השיניים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזה של אובמה ונתניהו, ולצדם מדעני הגרעין שחוסלו - מסעוד עלי מוחמדי ומוסטפא אחמדי רושאן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כרזה המציגה סרטים "אנטי איראניים" - בהם ארגו, "300" ועוד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפגינות דורכות על דגל ארצות הברית, ליד מבנה השגרירות/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully