וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה השמידה את כל האתרים לייצור נשק כימי

31.10.2013 / 10:24

הארגון למניעת הפצת נשק כימי הודיע שמשטר אסד עמד בלוח הזמנים שהתחייב אליו, וסיים להשמיד את כל אתרי הייצור והאחסנה שהצהיר עליהם. דיווח: אלבניה נשקלת כיעד להשמדת הנשק

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

סוריה השמידה את כל מתקני ייצור הנשק הכימי שעליהם הצהירה בפני האו"ם. במסמך של הארגון למניעת נשק כימי (OPCW) שהופץ הבוקר, נכתב כי סוריה עמדה בלוח הזמנים שהתחייבה אליו בהתאם להסכם שגובש בין ארצות הברית לרוסיה.

במסגרת ההסכם, משטר אסד התחייב להשמיד את כל המתקנים לייצור והכנת הנשק הכימי שברשותו. לא ידוע עדיין מה היקף הנשק הכימי עצמו שנוטרל על ידי פקחי הארגון הכימי, בשיתוף פעולה עם הממשלה הסורית.

פקחי האו"ם בתוך מתקן נשק כימי. סוריה, אוקטובר 2013. רויטרס
פקח מסייר באתר לייצור נשק כימי בפאתי דמשק/רויטרס

פקחי הארגון הבינלאומי שהגיעו לסוריה בחודש שעבר, סיירו ב-21 מ-23 אתרים כימיים ברחבי סוריה, כשהם מלווים באנשי האו"ם. עוד שני אתרים הוכרזו מסוכנים מדי כדי לבקר בהם, אך הארגון הודיע כי הציוד שאוחסן באתרים הללו הועבר לאתרים אחרים.

השבוע אמר ראש הארגון למניעת נשק כימי, אחמט אוזומקו, כי המשטר בסוריה הצהיר על הימצאותם של 41 מתקני ייצור ב-23 האתרים, הכוללים בסך הכל 1,300 טונות של חומרים כימיים.

בתוך כך, דווח הבוקר כי ארה"ב שוקלת לבקש מאלבניה סיוע בהשמדת הארנסל הכימי של צבא סוריה. בתחילת החודש הודיעה נורווגיה כי היא לא תוכל להקצות שטחים לביצוע התהליך המורכב והמסוכן.

לקריאה נוספת
הבוקר: דיווח על פיצוץ עז בבסיס טילים במערב סוריה
הארגון למניעת נשק כימי - חתן נובל לשלום לשנת 2013
איך בכלל מפרקים נשק כימי, וכמה זמן זה לוקח?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully