וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים הפגינו בבית שמש: "לקיים בחירות חדשות"

29.10.2013 / 21:14

לאור חקירת המשטרה בנושא החשדות לזיופים בבחירות המקומיות שנערכו בשבוע שעבר, ולאור הפער המזערי בו ניצח המועמד החרדי, דרשו המפגינים "טוהר בחירות אמיתי"

צילום: מור שאולי, עריכה: יותם בן-דוד

כחמשת אלפים בני אדם הפגינו הערב (שלישי) סמוך לקניון נעימי בבית שמש בדרישה לקיים מחדש את הבחירות לראשות העיר ולמועצת העירייה, זאת משום חשד לזיופים שעלה סביב יום הבחירות שנערך לפני שבוע. הבחירות הוכרעו על חודו של קול. על פי התוצאות הסופיות שפרסם משרד הפנים, ראש העירייה המכהן משה אבוטבול (ש"ס) ניצח עם 50.5% מהקולות לעומת 47.86% שקיבל יריבו אלי כהן, המייצג את הציבור החילוני והמסורתי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלפי מפגינים בבית שמש, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום הבחירות פשטו כוחות משטרה על שתי דירות בבניין בעיר בעקבות מידע מודיעיני שהגיע לידיהם, בנוגע לכוונה לעשות שימוש בתעודות זהות מזויפות במסגרת הבחירות המקומיות. בחיפוש שנערך בדירות נמצאו כמאתיים תעודות זהות, ייתכן של אזרחים השוהים בימים אלו בחו"ל. הבוקר העבירה משטרת ירושלים את החקירה ליחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה). בית משפט השלום בירושלים הטיל צו איסור פרסום על הפרשה, אך גורמים המעורים בפרטי החקירה מסרו כי היא עלולה להוביל לבחירות חוזרות בעיר.

על בימת הנואמים בהפגנה הערב עלו גם מספר חברי כנסת מרחבי הקשת הפוליטית, ביניהם דני דנון, מירי רגב, דב ליפמן, משה מזרחי ואיציק שמולי. ח"כ דנון (הליכוד) אמר בנאומו: "אני אוהב את אחינו החרדים. ההפגנה כאן היום היא לא נגד החרדים אלא בעד טוהר הבחירות ובחירות הוגנות. אנו דורשים שתיעשה בדיקה מקיפה שכבר התחילה ושיהיה טוהר בחירות אמיתי". דנון הוסיף: "אי אפשר לאפשר שבעזרת זיופים ושקר יקבעו את עתידם של עשרות אלפי אזרחים. אנו לא נפקיר את בית שמש, אנו לא נשאיר אתכם לבד ואנו נאבק שהצדק ייצא לאור ואם צריך יהיו בחירות חדשות בבית שמש. אתם לא לבד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החקירה המשטרתית עשויה להוביל לבחירות חדשות/מערכת וואלה!, צילום מסך

ח"כ הרב דב ליפמן (יש עתיד) אמר: "לפני שבוע בדיוק כולנו יצאנו לממש את זכותנו הדמוקרטית. ברור לכל שאם לא היה חשד לזיופים לא היינו מפגינים היום. יכול להיות שלא היינו מאושרים מהתוצאות, אך זוהי כוחה של הדמוקרטיה - הרוב קובע. לצערנו הבחירות האלו היו מלוות בפגיעות רבות בדמוקרטיה ולכן אנו מפגינים היום". ח"כ משה מזרחי (העבודה) פנה למפגינים ואמר: "באתי להזדהות עם הכאב האמיתי שלכם, ככה לא נראות בחירות. ההיקפים של התופעה הזאת (של החשדות - י.א) היא ירייה בלב הדמוקרטיה. אם יש משהו שמסוכן לדמוקרטיה זה שמנסים לקחת את השלטון שלא כחוק. תפיסה של מאות תעודות זהות שהייתה אמורה לשמש לזיופים בבחירות זה מחפיר. אני מקווה שגם משרד הפנים יכניס את ידו לעניין הזה". מזרחי הוסיף: "נורא פשוט לבדוק פתק פתק מי בחו"ל ובכל זאת הצביע. הרוב קובע בבחירות אך גם צריך לשמור שהריח של הבחירות יהיה כשר. אני מאחל שהצדק ינצח בסופו של דבר".

אלי כהן, המועמד שהפסיד בבחירות לראשות העיר, אמר: "אני לא מוותר על בית שמש, אני לא מוותר על הילדים שלי שגדלו והתחנכו כאן. לנו יש אחריות על בית שמש על כל התושבים - החרדים, החילוניים, המסורתיים והדתיים הלאומיים. באנו לשרת את כולם. המאבק הוא על פגיעה בטוהר המידות בבחירות ולא נגד החרדים". ח"כ איציק שמולי (העבודה) הביע אף הוא את תמיכתו: "השורה התחתונה היא שאנחנו ננצח כי כשיש מאבק כל כך צודק ויש פה כל כך הרבה אנשים שמוכנים להילחם על הבית שלהם אז אין אפשרות אחרת. אנחנו ננצח ויהיו בחירות חדשות בבית שמש".

עוד בנושא:
"חקירת הזיוף בבית שמש עלולה להוביל לבחירות חוזרות"
200 תעודות זהות מזויפות נתפסו בדירות בבית שמש
עיר חצויה: בית שמש תחולק בין חרדים לחילונים?

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully