וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התפרצות פוליו בסוריה: האו"ם יחסן 2 מיליון ילדים

לפחות 22 ילדים שלא חוסנו נגד הנגיף לקו בשיתוק בדיר א-זור שבמזרח סוריה. ארגון הבריאות העולמי מזהיר מהתפשטות המגפה ליתר חלקי המדינה. משטר אסד ישתף פעולה במבצע חיסון

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

ארגון הבריאות העולמי זיהה לפחות עשרה מקרי פוליו בסוריה, התפרצות ראשונה של הנגיף במדינה זה 14 שנים. הארגון הודיע הבוקר (שלישי) כי הוא בוחן בסך הכל 22 מקרים של פעוטות עד גיל שנתיים שלקו בשיתוק. כל הילדים לא היו מחוסנים נגד פוליו.

לפי נתוני הארגון, הפועל תחת האו"ם, טרם פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה, כ-95% מאוכלוסיית הילדים במדינה קיבלו חיסון נגד המחלה. ואולם, כיום יש כ-500 אלף ילדים שאינם מחוסנים. הארגון מעריך שמקור המגפה הוא במחוז דיר א-זור שבצפון-מזרח סוריה, ושהיא מופצת בשל תנאי תברואה הירודים המאפיינים את אזורי הקרבות, בעיקר בשל זרימת ביוב אל מאגרי המים ומחסור במזון.

חיסון ילדים נגד פוליו באפגניסטן. יוני 2013. AP
ילדים מתחסנים נגד פוליו באפגניסטן, בחודש יוני/AP

דובר הארגון, אוליבר רוזנבאואר, אמר כי "תנועת האוכלוסייה עלולה להפיץ את המחלה לאזורים אחרים". בסוף השבוע הודיע הארגון על כוונתו לחסן יותר מ-2 מיליון ילדים סורים נגד המחלה. גורמים באו"ם אמרו כי משרד הבריאות בדמשק משתף פעולה במיזם החיסון, כשהגורם המתאם בין הצדדים הוא סוכנות יוניס"ף.

בשנים האחרונות, יוזמות למתן חיסונים הצליחו להפחית את החשיפה לפוליו במדינות רבות בעולם. אחד האתגרים הגדולים ביותר העומדים כיום בפני ארגון הברית העולמי הוא ההתמודדות עם המגפה בפקיסטן. ב-2011 נודע כי ה-CIA גייס רופא פקיסטני כדי לבצע חיסונים מזויפים באבוטבד, במטרה ליטול דגימות ד-נ-א מהילדים שגרו באחוזתו של אוסמה בן לאדן. החשש מהחיסון גבר מאז בפקיסטן, והוא מנוצל על-ידי הטליבאן כדי להניס את מחלקי החיסון מהמדינה, תוך איומים ברצח.

בתחילת החודש הודיע משרד הבריאות כי 870 אלף ילדים בישראל חוסנו נגד פוליו - כ-70% מכלל האוכלוסייה המיועדת לחיסון. מנכ"ל המשרד, רוני גמזו, אמר כי אובחנה עצירה של התפשטות הנגיף בישראל, לצד ירידה בכמות שלו במקומות שבהם הוא התגלה.


לקריאה נוספת
הנשיא פרס: בני חלה בפוליו והיה משותק
בכירי הרבנים: לחסן את הילדים נגד הפוליו
ולמי אסור להתחסן? מדריך להורה המבולבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully