וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חוסל מנהיג ארגון ג'בהת אל-נוסרה בסוריה"

26.10.2013 / 0:15

כלי התקשורת הממלכתיים דיווחו כי אבו מוחמד אל-ג'ולאני, מנהיג הארגון השייך לאל-קאעדה, חוסל על ידי צבא אסד. זמן קצר אחר כך, הוסרו הדיווחים. גם בארגון מכחישים

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(צפו בסרטון שהפיצו אנשי ג'בהת אל-נוסרה ביולי האחרון לאחר שהוציאו להורג עשרות מחיילי אסד)

הישג לנשיא סוריה, בשאר אסד? אבו מוחמד אל-ג'ולאני, מפקד ארגון ג'בהת אל-נוסרה, אחד מארגוני המורדים הקיצוניים במדינה, נהרג באזור לטקייה במערב המדינה במהלך קרב יריות עם חיילים בצבא אסד – כך דיווחו אמש (שישי) כלי תקשורת ממלכתיים במדינה. זמן קצר אחר כך הוסרו הדיווחים וגם הארגון פרסם הודעה המכחישה כי אל-ג'ולאני נפצע או נהרג, ומסר כי בקרוב יפורסם קטע שמע בו נשמע קולו.

בעבר דיווחו כלי תקשורת בלבנון ובאיראן על מותו של מפקד ארגון המורדים הקשור לאל-קאעדה, אך זו הפעם הראשונה שגורם רשמי בסוריה מודיע על כך.

ארגון ג'בהת אל-נוסרה נחשב לאחת מתנועות ההתנגדות הקיצוניות ביותר לנשיא סוריה בשאר אסד. הוא הודיע לראשונה על קיומו בסרטון וידאו שפרסם ברשת בחודש ינואר 2012, שם טענו אנשיו כי הם עומדים מאחורי שורה של פיגועי התאבדות ברחבי סוריה. ג'בהת אל-נוסרה נמצא ברשימת ארגוני הטרור של ארצות הברית, ונחשב ליעיל והקטלני ביותר בקרב הארגונים הפועלים נגד משטר אסד.

לוחמי ארגון ג'בהת אל-נוסרה המסונף לאל-קאעדה, במתרס בעיר אידליב, סוריה, במסגרת הלחימה נגד כוחות אסד, ינואר 2013. AP
אנשי ג'בהת אל-נוסרה באידליב, סוריה/AP

על פי ההערכות, אנשי הארגון הוציאו לפועל מספר רב של התקפות טרור נגד מוסדות ממשלתיים במדינה, כולל כיבוש של בסיס חיל אוויר בצפון סוריה. לכן, במידה והדיווחים על מותו של אל-ג'ולאני נכונים, מדובר במכה קשה לארגון ולשאר גורמי האופוזיציה, ובשורה חיובית לנשיא אסד, אשר נאבק בארגוני המורדים מאז החלה מלחמת האזרחים בארצו ב-2011.

עוד בנושא:
מורדים קיצונים בסוריה הוציאו להורג עשרות חיילים
סוריה: פיצוץ ענק בדמשק - ערים שלמות ללא חשמל
עדות מחרידה מסוריה: "צלפים מיירטים נשים בהריון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully