וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: איני זקוק לנשק כימי כדי לשתק את ישראל

14.10.2013 / 9:57

העיתון הלבנוני אל-אחבאר ציטט שיחה של אסד עם אורחים בארמונו, בה התלוצץ כי הוא עצמו "היה ראוי לזכות בפרס נובל לשלום". לדבריו, סוריה הפסיקה לייצר נשק כימי ב-1997

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ'

נשיא סוריה, בשאר אסד, אומר כי ארצו הפסיקה לייצר נשק כימי בשנת 1997, וכי הנשק הקונבנציונלי שברשותה חזק דיו כדי להכריע את ישראל במלחמה אפשרית - כך מדווח העיתון הלבנוני "אל-אחבאר", המצטט הבוקר (שני) מדבריו של הנשיא הסורי בשיחה עם אורחים שבאו לאחרונה לארמונו. אסד, כך דווח, סבור שהטילים שברשותו "יכולים לכסות את שדות התעופה של ישראל כדי לשתק אותה".

לפי העיתון, אסד התייחס להסכם האמריקני-רוסי לפירוק הארסנל הכימי של ארצו, ואמר כי ההסכם גבה מחיר מדיני ממשטרו ומחיר מוראלי גבוה. הוא התייחס לזכייתו של הארגון למניעת נשק כימי בפרס נובל לשלום, והתלוצץ כי דווקא הוא עצמו היה צריך לזכות בפרס.

"ישראל צריכה להתפרק מהנשק הגרעיני שלה"

לדבריו, סוריה הפסיקה לייצר נשק כימי לאחר שדמשק הבינה שהשפעתו אינה חזקה כפי שהייתה בעבר, ושכיום ניתן לטפל בו בקלות יחסית (מבחינה רפואית). עוד הוסיף אסד, כי הוא דרש כבר בשנת 2003 לפרז את המזרח התיכון מנשק להשמדה המונית, וכי הוא עדיין דורש ש"ישראל תתפרק מהנשק הגרעיני שהיא מחזיקה בו".

בעניין אחר, תקף אסד את ראשי חמאס, בטענה כי התנועה לא נקטה עמדה ברורה נגד אמירותיו של איש הדת שייח' יוסוף אל קרדאווי, שמתח ביקורת על המשטר הסורי. לדברי אסד, לא מדובר בפעם הראשונה שחמאס "נוטש" את סוריה, וכדי הדבר קרה גם בשנים 2007 ו-2009. "הלוואי שמישהו יצליח לשכנע אותם לשוב ולהיות תנועה של התנגדות, אך אני בספק באשר לכך", צוטט אסד בעיתון, המזוהה עם חיזבאללה. לדברי אסד, חמאס בחר "לוותר על ההתנגדות ולהיות חלק מתנועת האחים המוסלמים".

לקריאה נוספת
תיעוד ראשון: פקחים מסיירים במתקן נשק כימי בסוריה
מומחים בארה"ב: ישראל הפסיקה לייצר פצצות גרעין
הארגון למניעת נשק כימי ראוי לשבח, אך לא לפרס נובל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully