וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: "אובמה הססן וחלש מדי בשביל לתקוף בסוריה"

נשיא סוריה התייחס בראיון לעיתון לבנוני להצעה לסילוק הנשק הכימי: "יש לנו אלף טונות של נשק כימי שמהווה נטל". בנוסף, טען שההצעה נועדה לשנות את מאזן הכוחות מול ישראל

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(ראיון קודם עם הנשיא הסורי)

הביטחון העצמי של הנשיא הסורי מתחזק? לפי דיווח בעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני, המזוהה עם ארגון חיזבאללה, נשיא סוריה, בשאר אסד, מביע זלזול במקבילו האמריקני וגורס שאינו מסוגל לתקוף בסוריה. לפי הדברים שצוטטו בעיתון הלבנוני, אסד כינה את אובמה "הססן ואדם לא יציב". "הוא חלש מדי בשביל להוציא לפועל מתקפה נגד סוריה", אמר הנשיא הסורי.

אסד התייחס להצעה הרוסית לסילוק הנשק הכימי מסוריה ורמז כי מניע המעצמות טמון למעשה בשינוי מאזן הכוחות מול ישראל: "יש לנו אלף טונות של נשק כימי שמהווה נטל עבורינו", אמר אסד. "להיפטר ממנו זה תהליך יקר שייקח שנים, בנוסף על הדילמה הסביבתית שהוא כופה ובעיות אחרות שצריכות להיפתר. שיבואו וייקחו את הנשק". לדבריו, "הנשק הכימי לא מעניין אותם. הם רוצים לשנות את מאזן הכוחות ולהגן על ישראל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ממצאים של פקחי האו"ם לשימוש בנשק כימי בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנוסף, הוא הזהיר כי בידי סוריה נשק קטלני הרבה יותר מנשק כימי. "נשק כימי יוצר בשנות ה-80 כהרתעה מול הנשק הגרעיני של ישראל. כיום, הוא לא מהווה הרתעה יותר. יש לנו נשק מרתיע חשוב יותר ומתוחכם יותר כדי להתמודד מול ישראל, שעלולה להתעוור ברגע".

אסד: המורדים ביצעו את המתקפה הכימית

מוקדם יותר התפרסם ראיון עם נשיא סוריה לערוץ הטלוויזיה הממלכתי בוונצואלה "טלסור" ובו נשמעו דברים סותרים לאלה שבעיתון הלבנוני. בראיון לערוץ הדרום אמריקני טען אסד כי הוא אינו שולל את האפשרות של תקיפה אמריקנית בארצו, חרף עיכוב המהלך בשל הסכמת דמשק לוותר על מאגר הנשק הכימי שברשותה.

עוד אמר אסד כי הרשויות בסוריה חשפו מצבורי נשק כימי ומעבדות של המורדים. לדבריו, הראיות הועברו לידי רוסיה. כמו כן האשים הנשיא הסורי את המורדים בביצוע המתקפה הכימית בפרברי דמשק ב-21 באוגוסט. לטענתו, המורדים, שאותם כינה "טרוריסטים", יתקיפו כל פקח או"ם שייכנס לסוריה כדי לפקח על פירוק מאגר הנשק הכימי.

הלילה הכחישו גורמים ברוסיה ובארצות הברית דיווחים לפיהם התקבלה הסכמה בין חמש החברות הקבועות של מועצת הביטחון של האו"ם על עיקרי טיוטת ההחלטה לפירוק סוריה מנשק כימי. "מדובר במשאלת-לב", אמר דובר המשלחת של רוסיה באו"ם. "זו אינה המציאות. העבודה על טיוטת ההחלטה עדיין נמשכת".

עוד באותו נושא:
אסד: לא שולל האפשרות שארה"ב תתקוף בסוריה
"סוריה מסרה מידע על הנשק הכימי לפיקוח בינלאומי"
אסד: פירוק מנשק כימי יעלה לארה"ב מיליארד דולרים

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully