וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי תומך במתנחל שמפר צו הרחקה? ח"כים ורבנים

יהושע בריינר

11.9.2013 / 19:24

מאז חושמל באקדח טייזר במהלך מעצר, הפך ביתו של בועז אלברט ביצהר מוקד עלייה לרגל. העובדה שהוא מפר צו הרחקה מיהודה ושומרון לא מונעת מח"כים לבקרו. פייגלין: "מקום קדוש"

צילום: הקול היהודי, עריכה: מיכאל ברגמן

פעיל הימין בועז אלברט, שחושמל באקדח טייזר על ידי המשטרה, ממשיך להיות מושא לעלייה לרגל של אישי ציבור ורבנים ובמקביל להפר את צו ההרחקה המנהלי שהוציא נגדו אלוף פיקוד מרכז, ניצן אלון. היום (רביעי) הגיע לביתו של אלברט שבגבעת תקומה אשר ביצהר, הרב שמואל אליהו, רבה של העיר צפת ואמש ביקר את אלברט רבה של קריית ארבע, הרב דב ליאור. חבר הכנסת משה פייגלין (הליכוד) פקד את המקום בערב ראש השנה.

העולים לרגל מבהירים, בלי יוצא מן הכלל, שהם תומכים בהחלטתו של אלברט להפר את צו ההרחקה המנהלי המורה על הרחקתו מיהודה ושומרון ומחזקים את ידיו להמשיך ולהישאר ביצהר. "רוח החירות והקדושה שיש במקום הזה נותנים לי כוחות", הסביר ח"כ פייגלין וקרא ל"מי שרוצה להתחזק" להגיע לבקר את אלברט.

"צו שאומר ליהודי לעזוב את אדמתו הוא דגל שחור"

הרב אליהו, שהתמודד על תפקיד הרב הראשי הספרדי לישראל, סייר עם אלברט בכרמו הסמוך לביתו וחיזק את ידיו בערב ראש השנה. "באנו גם לומר שכל צו שאומר ליהודי לעזוב את אדמתו הוא דגל שחור", אמר הרב אליהו והוסיף: "צו שהוא נגד הציווי של הקב"ה הוא פחות מעפר הארץ. אנחנו בועז אלברט".

מעצרו המתוקשר של פעיל הימין, שבמהלכו תועד השימוש שנעשה נגדו באקדח הטייזר על ידי כוחות יס"מ, רק חיזק את מעמדו בקרב הימין והמתנחלים למרות שהמשך שהותו ביצהר משמעותו הפרה של החוק. מעבר לכך, העובדה כי גורמים פוליטיים רשמיים - ובהם חברי כנסת - עולים לביתו מעידה על לגיטימיות שהם רואים במעשיו של אלברט אשר בשיחה שהעניק לאחר מעצרו עמד על כך כי אין לו קשר למעשי תג מחיר. "אני רק חקלאי פשוט בארץ ישראל", אמר. גם השר אורי אריאל ניפגש עם אלברט לאחר מעצרו ואמר כי "צווי הרחקה מנהליים אינם דמוקרטיים".

במערכת הביטחון טוענים בתוקף כי אלברט הינו אחד הגורמים המתסיסים ביצהר, אך למרות שנעצר כבר כמה פעמים, הוא ממשיך להפר את הצו ולהתעלם ממנו. בעבר זכה אלברט גם לביקורים ותמיכה מצד חברי הכנסת אורית סטרוק וזבולון כלפה מהבית היהודי.

עוד בנושא
תיעוד: שוטרים עוצרים פעיל ימין ומשתמשים בטייזר
המתנחל שחושמל בטייזר: ”כואב שילדיי ראו אותי מתפתל”

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully