וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד מאיים: אם תהיה תקיפה, צריך לצפות להכל

נשיא סוריה איים שההשלכות לתקיפה בארצו "עשויות ללבוש צורות שונות". בראיון ראשון לרשת אמריקנית מאז 2011 הוסיף: "איש לא ציפה ל-11 בספטמבר. קשה לומר מה עתיד לקרות"

צילום: CBS, עריכה: טל רזניק

נשיא סוריה, בשאר אסד, איים היום (שני) כי ההשלכות של תקיפה אמריקנית אפשרית נגד סוריה "עשויות ללבוש צורות שונות", כולל השפעות "ישירות ועקיפות". בראיון לצ'ארלי רוז ברשת סי-בי-אס אמר אסד כי בנוסף לתגובה ישירה, תגובות לא ישירות יכולות לכלול "אי יציבות והתפשטות של טרור בכל האזור שישפעו על המערב באופן ישיר".

לקראת תקיפה בסוריה - כותרות אחרונות
האם יש קשר בין החרם על ההתנחלויות לבין התקיפה האמריקנית בסוריה?
קרי: אסד יוכל להימנע מתקיפה אם יתפרק מהנשק הכימי
הדיון הצולע בקונגרס מסבך את אובמה עם איראן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הכל על סף פיצוץ". אסד/מערכת וואלה!, צילום מסך

"לפני ה-11 בספטמבר, כששוחחתי עם בכירים רבים בארה"ב, חלקם חברי קונגרס, נהגתי לומר: 'אל תנהגו בטרוריסטים כמשחקי משחקים, זה סיפור אחר'. אתם תשלמו את המחיר אם לא תנהגו בחוכמה בטיפול בטרוריסטים", הוסיף אסד. "אתה אומר שהולכות להיות השלכות, זו דרך שגויה להתמודד עם זה, להתמודד עם הטרוריסטים. אבל איש לא ציפה ל-11 בספטמבר. אז אתה לא יכול לצפות, קשה לכל אחד לומר מה עתיד לקרות. זה אזור שבו הכל על סף פיצוץ, עליך לצפות לכל".

אסד הדגיש כי הוא מתנגד לכל שימוש בנשק כימי והוסיף כי כל תקיפה תחזק את ארגון אל-קאעדה במדינתו: "זו תהיה תמיכה ישירה". לדבריו, אין כל ראיות שהשתמש בנשק כימי נגד בני עמו ולא היה מעורב במתקפה בנשק כימי בפרברי דמשק ב-21 באוגוסט. אם תתרחש מתקפה אמריקנית, אמר אסד, תהיה "תגובה", אך הוא סירב לפרט. הוא ביקש למסור לעם האמריקני כי "זה לא רעיון טוב להתערב במזרח התיכון, במלחמות ובמשברים".

הריאיון נערך אתמול בארמון הנשיאות של אסד בדמשק. זו הפעם הראשונה שאסד מתראיין לרשת אמריקנית זה כמעט שנתיים. הריאיון המלא ישודר היום, במקביל לראיונות שיעניק הנשיא ברק אובמה לטלוויזיה האמריקנית.

אתמול דיווח היומון הגרמני "בילד" על אפשרות שצבא סוריה ביצע את המתקפה הכימית בדמשק ללא אישור הנשיא אסד וללא ידיעתו. העיתון מסתמך על גורמים במודיעין הגרמני, ודיווח כי מסרים שעברו מחטיבה בצבא הסורי אל מפקדי אוגדות, שביקשו מארמון הנשיאות לאפשר להם להשתמש בנשק כימי בארבעה חודשים וחצי האחרונים, נדחו על הסף. טענה זו עומדת בסתירה לעמדתן של צרפת וארה"ב, המטילות על אסד את האחריות הישירה למתקפה הכימית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully