וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: אסד יוכל להימנע מתקיפה אם יתפרק מהנשק הכימי

שר החוץ האמריקני הגיב לטענותיו של נשיא סוריה, שהכחיש שעשה שימוש בגז קטלני נגד בני עמו. "הוא יכול להציג הוכחות אמינות ולמסור את הנשק תוך שבוע - אבל הוא לא יעשה זאת"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

שר החוץ של ארה"ב, ג'ון קרי, אומר כי אין פתרון צבאי למשבר בסוריה, וכי חובה לסיים את מלחמת האזרחים באמצעים פוליטיים. עם זאת, במסיבת עיתונאים שכינס בלונדון עם עמיתו הבריטי וויליאם הייג, אמר קרי כי "הסיכון שלא לפעול גדול יותר מהסיכון שבפעולה".

לדבריו, נשיא סוריה, בשאר אסד, יוכל למנוע תקיפה בארצו אם יתפרק מהנשק הכימי שברשותו וימסור אותו לידי הקהילה הבינלאומית תוך שבוע - "אך לא צפוי שהוא יעשה זאת". כמו כן, בהתייחסו להכחשותיו של אסד, לפיהן לא עשה שימוש בנשק כימי, אמר קרי כי על אסד להציג הוכחות מוצקות לדבריו.

קרי הוסיף כי הנשיא בשאר אסד ואחיו מאהר, לצד גנרל נוסף שאת שמו לא מסר, הם היחידים שמחזיקים בשליטה במאגרי הנשק הכימי בסוריה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מאהר אסד, אחי הנשיא הסורי ומפקד בכיר במשמר הרפובליקה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, מוסקבה ודמשק קראו לארצות הברית להימנע מתקיפה צבאית בסוריה, ולהתמקד במאמצים לכונן ועידת שלום בז'נבה, כדי לסיים את מלחמת האזרחים הנמשכת זה שנתיים וחצי.

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, נפגש הבוקר במוסקבה עם עמיתו הסורי, ווליד מועלם, ואמר כי "תקיפה בסוריה עלולה להביא להתפרצות של מעשי טרור". שר החוץ הסורי האשים את הנשיא האמריקני, ברק אובמה, בעידוד מעשי טרור, ואמר כי מדובר במעשים הדומים באופיים לפיגועי 11 בספטמבר. הוא צוטט באומרו כי הוא "מצדיע לעם האמריקני על התנגדותו למלחמה".

לברוב אמר כי הוא צפוי להיפגש בקרוב עם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי כדי "לדון בנושא הכאוב הזה", אך הבהיר כי עמדתה של מוסקבה לגבי סוריה "ידועה בהחלט ואינה נתונה לשינויים". לדבריו, רוסיה דוחה על הסף כל אפשרות לתקיפה צבאית בסוריה, וחוזה שרק משא-ומתן יוכל להביא פתרון פוליטי למשבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב ושר החוץ של רוסיה ווליד מועלם. מוסקבה, ספטמבר 2013. AP
שר החוץ הרוסי לברוב/AP

שר החוץ הסורי אמר כי הנשיא אסד ביקש ממנו למסור שלמי תודה לנשיא הרוסי ולדימיר פוטין, בשל העמדות הנוקשות שהביע במהלך ועידת G20 ואחריה. מועלם אמר לעמיתו הרוסי כי התערבות צבאית בסוריה עלולה לפגוע בסיכויים לכנס ועידת שלום בז'נבה, שמטרה לשים קץ לשפיכות הדמים בארצו. "כרגע אנחנו מוכנים (להשתתף בוועידה), אך אני לא יודע לומר מה יקרה אחרי 'התוקפנות' האמריקנית. אולי הרקטות ינחתו ויהרסו את הוועידה כולה", אמר.

מועלם ביקר במוסקבה בפעם האחרונה בחודש פברואר, והצהיר שם כי סוריה מוכנה לשאת ולתת עם כל מי שיתחייב לרצון דומה - כולל עם המורדים.

בראיון שהעניק אמש הנשיא אסד לצ'ארלי רוז מרשת סי-בי-אס, הוא אמר כי למשטרו לא היה חלק במתקפה הכימית ב-21 באוגוסט בפרברי דמשק, שהמערב טוען שנהרגו בה 1,400 בני אדם. אסד אמר לרוז כי הוא אינו יודע אם בהכרח תהיה תקיפה מערבית נגד ארצו, אך כי סוריה עושה את כל ההכנות האפשריות לכך. אם תתרחש מתקפה אמריקנית, אמר אסד, תהיה "תגובה", שתתכן ותגובה באמצעות בעלות-בריתה של סוריה. הוא סירב לפרט, אך ביקש למסור לעם האמריקני כי "זה לא רעיון טוב להתערב במלחמות ובמשברים במזרח התיכון ".


לקראת תקיפה בסוריה - כותרות אחרונות
מטוסים בריטיים הוזנקו מקפריסין מחשש לחדירה מסוריה
הדיון הצולע בקונגרס מסבך את אובמה עם איראן // פרשנות
ארה"ב גייסה את סעודיה וקטאר לתקיפה צבאית בסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully