וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד: אין ראיות שהשתמשתי בנשק כימי נגד בני עמי

בראיון ראשון לרשת אמריקנית מאז 2011, הכחיש הנשיא הסורי את טענות המערב לגבי המתקפה הקטלנית בפרברי דמשק ב-21 באוגוסט. המודיעין הגרמני: הצבא תקף ללא ידיעתו של אסד

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

נשיא סוריה, בשאר אסד, אומר כי אין כל ראיות שהשתמש בנשק כימי נגד בני עמו. בראיון לצ'ארלי רוז מרשת סי-בי-אס, שחלקים ממנו פורסמו הערב (ראשון), אמר הנשיא הסורי כי למשטרו אין חלק במתקפה הכימית ב-21 באוגוסט בפרברי דמשק, שהמערב טוען שנהרגו בה 1,400 בני אדם.

אסד אמר לרוז כי הוא אינו יודע אם בהכרח תהיה תקיפה מערבית נגד ארצו, אך כי סוריה עושה את כל ההכנות האפשריות לכך.

אם תתרחש מתקפה אמריקנית, אמר אסד, תהיה "תגובה", אך הוא סירב לפרט. הוא ביקש למסור לעם האמריקני כי "זה לא רעיון טוב להתערב במזרח התיכון, במלחמות ובמשברים".

הקרב על סוריה - כותרות אחרונות
ארה"ב גייסה את סעודיה וקטאר לתקיפה צבאית בסוריה
דיווח: התקיפה הכימית יצאה לפועל ללא אישור אסד
בסיוע המערב: כך הפכה סוריה למעצמת נשק כימי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשיא סוריה, בשאר אסד, בלשכתו בדמשק/מערכת וואלה!, צילום מסך

האזינו לצ'ארלי רוז מספר על הריאיון

הריאיון נערך הבוקר בארמון הנשיאות של אסד בדמשק. זו הפעם הראשונה שאסד מתראיין לרשת אמריקנית זה כמעט שנתיים. הריאיון המלא ישודר מחר, במקביל לראיונות שיעניק הנשיא ברק אובמה לטלוויזיה האמריקנית.

מוקדם יותר היום דיווח היומון הגרמני "בילד" על אפשרות שצבא סוריה ביצע את המתקפה הכימית בדמשק ללא אישור הנשיא אסד וללא ידיעתו. העיתון מסתמך על גורמים במודיעין הגרמני, ודיווח כי מסרים שעברו מחטיבה בצבא הסורי אל מפקדי אוגדות, שביקשו מארמון הנשיאות לאפשר להם להשתמש בנשק כימי בארבעה חודשים וחצי האחרונים, נדחו על הסף. טענה זו עומדת בסתירה לעמדתן של צרפת וארה"ב, המטילות על אסד את האחריות הישירה למתקפה הכימית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully