וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ישראלי העריך: הטבח הכימי - "טעות מבצעית"

"אני לא חושב שהסורים תכננו הרג רב כל כך, הם השיגו אפקט חזק בהרבה ממה שרצו", צוטט הגורם בעיתון ניו יורק טיימס. דיווח: ארה"ב ביקשה מיוון רשות להשתמש בשני בסיסים

צילום: רויטרס, סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: מיכאל ברגמן

סוכנויות המודיעין בישראל, באירופה ובמדינות ערב ממשיכות בחקירה כדי לנסות להבין איזה סוג של נשק כימי פוזר לעבר המורדים הסורים בשבוע שעבר- כך מדווח ה"ניו יורק טיימס".

גורם ישראלי אמר הבוקר (שלישי) לעיתון שייתכן שמי שתכנן את המתקפה הכימית שגה בחישוביו. "ייתכן בהחלט שהייתה כאן טעות מבצעית", אמר הגורם. "אני לא חושב שהם רצו להרוג כל-כך הרבה אנשים, ובמיוחד ילדים רבים כל כך. אולי הם רצו לפגוע במקום אחד, והשיגו אפקט חזק בהרבה ממה שרצו".

פקחי האו"ם לחקירת הנשק הכימי מראיינים פצועים בכפר מועדמיה מדרום-מערב לבירת סוריה דמשק. 26 באוגוסט 2013. רויטרס
פקחי האו"ם מראיינים נפגעים באזור שהותקף בדמשק/רויטרס

לפי ההערכות במערב, סוריה מחזיקה במאגרים גדולים של גז סארין, גז חרדל וגז עצבים מסוג VX. צוות הפקחים של האו"ם, שביקר אמש בכפר מועדמיה וראיין פצועים מהתקיפה הכימית, יצא הבוקר לבדיקה נוספת של אתרים שהותקפו לכאורה. אמש ארבו צלפים למכוניות שבהן נסעו הפקחים וירו לעברם. איש לא נפגע, אך אחד הרכבים ניזוק והושבת. המורדים והשלטונות בדמשק האשימו זה את זה באחריות לירי.

בתוך כך, ארצות הברית ביקשה מהממשלה היוונית באתונה שתתיר למטוסי קרב ולספינות מלחמה להשתמש בשני בסיסים במדינה, במקרה של מבצע צבאי בסוריה. היומון היווני בשפה האנגלית, "קתימריני", דיווח הבוקר כי כוחות נאט"ו הגבירו לאחרונה את נוכחותם בים התיכון, והדבר עשוי להצביע על הכנות למבצע צבאי בסוריה, כתגובה לשימוש בנשק כימי מצד משטרו של בשאר אסד. העיתון מדווח עוד כי ארה"ב מבקשת להיעזר בבסיס כלמאתה בחצי האי פלופונוס שבדרום יוון, ובבסיס הנמצא במפרץ סוודה בכרתים.

במקביל, רדיו "קול רוסיה" דיווח כי טורקיה - אף היא חברת נאט"ו - עשויה לאפשר למטוסי ארה"ב להמריא ולנחות בבסיס אינג'ירליק לצורך המבצע הצבא. הבסיס משמש את חיל האוויר האמריקני לפעילות שוטפת. מטוסים אמריקנים המריאו בעבר מבסיס זה להפצצות בקוסבו ובעיראק.

עוד על המשבר בסוריה:
"אובמה הורה לפרסם דוח שיצדיק תקיפה בסוריה"
קרי: נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה - האחראי ישלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully