וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ישראל יודעת ב-100% שצבא אסד השתמש בנשק כימי"

27.8.2013 / 0:26

לאחר הדיווח לפיו יחידה 8200 האזינה להנהגה הסורית בזמן התקיפה, הודה בכיר בירושלים כי ישראל יודעת שאסד השתמש בנשק הקטלני. הוא העריך: "חיילים אמריקנים לא ינחתו בדמשק"

מערכת וואלה!

צפו: "העורף הישראלי לא מוכן למלחמה עם סוריה"

במערכת הביטחון בישראל סירבו אתמול (שני) להתייחס לדיווח בשבועון הגרמני "פוקוס", לפיו יחידת המודיעין 8200 של צה"ל האזינה להנהגה הסורית בזמן המתקפה הכימית בפרברי דמשק, שבה על פי ההערכות נהרגו מאות בני אדם ונפגעו כמה אלפי אזרחים נוספים כתוצאה מהחשיפה לחומר הקטלני. עם זאת, גורם מדיני בכיר בירושלים הודה היום כי "ישראל יודעת ב-100% שאסד ומשטרו עשו שימוש בנשק כימי בשבוע שעבר ובחודש מרץ השנה".

בימים האחרונים נזהרו בכירים בישראל מהתבטאויות בנושא כדי לא להצטייר ככאלה שדוחפים את הממשל האמריקני לתקוף. לדברי הגורם הבכיר, בזמן הקרוב אמורה להתקבל הכרעה אמריקנית אם לתקוף בסוריה כדי לחזק את ההרתעה. "אם נשאל דרגים בכירים מתחת לנשיא ארצות הברית על האפשרות לתקיפה בסוריה נגלה שהסיכוי לכך גבוה", אמר הגורם. "זה טבעי לחשוש מהבוץ הסורי".

ארה"ב עשויה לממש את איומיה

ההערכה בירושלים היא שארה"ב עשויה לממש את האיום עליו דיבר נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בחודשים האחרונים, הכולל סגר אווירי שימנע מחיל האוויר הסורי להביא לידי ביטוי את עליונותו על המורדים ולהעביר אמצעי לחימה, תחמושת ואנשי משמרות המהפכה מאיראן לסוריה. עם זאת, לדברי הגורם, הסיכוי לכניסה קרקעית קלוש. "מה שברור הוא שחיילים אמריקנים לא ינחתו בסוריה", אמר.

סגר אווירי בלבד עשוי להשיג את המטרה, לפחות חלקית. חשוב לציין כי לאחרונה קיבל הצבא הסורי סיוע בדמות כלי טיס מרוסיה, בהמשך לעסקת נשק גדולה שנחתמה בין המדינות וכללה טילים מתקדמים, בהם טילי נ"ט מתקדמים ומערכות הגנה אוויריות מסוג "יאחונט".

הגורם הבכיר הסביר כי צבא סדיר טיפוסי של מדינות המערב משתמש בירי ארטילרי כדי להבריח אזרחים תמימים לפני כניסה לזירת הקרב. לעומת זאת, הצבא הסורי השתמש בנשק הכימי כפעולת "ריכוך" לפני תמרון קרקעי כדי להבריח אזרחים מאזורי הלחימה ולהקל עליו באיתור החמושים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תמונה של סוכנות הידיעות הסורית ובה נראים רופאים המטפלים באדם שנפגע לכאורה מנשק כימי, מרץ 2013. AP
אזרח סורי שנפגע מנשק כימי מקבל טיפול, בשבוע שעבר/AP

יחידת 8200 היא יחידת איסוף המודיעין המרכזית של צה"ל שמפענחת אותות וצפנים ועוסקת בזירות רבות, בהן מעגלים קרובים כמו הזירה הפלסטינית, הלבנונית והסורית ומעגלים רחוקים כמו איראן. מפקד היחידה הוא קצין בדרגת תת-אלוף. בפיקודו של ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, נפתחו מערכים חדשים והוטמעו טכנולוגיות חדשות ביחידת האיסוף, הנחשבת לגדולה ביותר בצה"ל. לאחר מלחמת לבנון השנייה, גדל תקציב היחידה שקיבלה גם תקני כוח אדם נוספים.

(עדכון ראשון: 20:26)

התקיפה הכימית בסוריה - כותרות נוספות
רוסיה: ”אין לנו תכניות לצאת למלחמה עם אף אחד”
פקחי האו”ם לחקירת הטבח בדמשק רוססו באש צלפים
בכיר איראני: הציונים - הקורבן הראשון של מלחמה בסוריה

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully