וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: פאנל חינוכי לקראת פתיחת שנת הלימודים

26.8.2013 / 16:36

שנת הלימודים תיפתח מחר כשלמעלה משני מיליון תלמידים ייכנסו בשערי מוסדות החינוך. כינסנו עבורכם את נציגי התלמידים, המורים וההורים לדיון על כמה סוגיות בוערות. צפו

עריכה: יאיר דניאל

2,130,000 תלמידים יפתחו מחר (שני) את שנת הלימודים תשע"ד בגנים, בבתי הספר היסודיים, בחטיבות הביניים ובתיכונים ברחבי הארץ. התלמידים יחלו את השנה כשברקע סוערות הרוחות סביב צמצום מספר בחינות הבגרות, החופש הגדול שממשיך ישר לתקופת החגים ונושאים רבים נוספים שעולים חדשות לבקרים בכותרות העיתונים.

כינסנו באולפן וואלה! פאנל מיוחד על מנת לדון בסוגיות הבוערות שעל הפרק. בפאנל משתתפים יצחק אלחדד מפקח במחוז מרכז של משרד החינוך, נועה סביר מחנכת כיתה ז' בגימנסיה הרצליה בתל אביב, גל יוסף יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית ודגנית גרינבוים, יו"ר ועד ההורים ביישוב אלפי מנשה. יחד, ניסינו לבדוק כיצד מתמודדים עם מספר ימי החופשה הרבים? מה עושים עם תופעת הסמארטפונים בכיתות? והאם כדאי לצמצם את מספר בחינות הבגרות?

בחינת בגרות במתמטיקה, תיכון קריית שרת חולון, מאי 2013. בן קלמר
על פי המתווה המסתמן, יישארו שלוש בחינות בגרות במקצועות אנגלית, מתמטיקה ושפה/בן קלמר

נושא צמצום מספר בחינות הבגרות היה אחד הנושאים הבוערים בתקופה האחרונה. מורים, אנשי אקדמיה, תלמידים - כולם הביעו דעות מוצקות בנושא, זאת עוד בטרם התקבלה החלטת הוועדה המיוחדת שהוקמה בעניין, שצפויה להימסר בחודש הקרוב. על פי המתווה המסתמן, יישארו שלוש בחינות בגרות במקצועות אנגלית, מתמטיקה ושפה ואילו יתר הבחינות במקצועות ההומאניים (ספרות, היסטוריה ותנ"ך) יהפכו לבחינות פנימיות או יומרו לעבודות גמר. כבר עכשיו מפעיל משרד החינוך כמה תכניות פיילוט במסגרתן מקבלים בתי הספר את החופש לקבוע כיצד ייראו בחינות הבגרות שלהם.

בשבוע שעבר פרסם משרד החינוך את אחוז הזכאים לבגרות, פרמטר נוסף שיושפע משמעותית משינוי במספר הבחינות. על פי נתוני המשרד, שיעור הזכאים לבגרות בישראל עלה בשנת הלימודים תשע"ב (2011-2012) ב-2.6% והוא עומד כעת על 62.4% ושיעור הזכאות מתוך קבוצת הגיל המלאה הכוללת גם את הנושרים הוא 49.8%, עלייה של 1.7%. בשנת תשע"ב עלה מספר הזכאים לתעודת בגרות ב-2,384.

עוד בנושא פתיחת שנת הלימודים
מהי כיתת הלימוד הגדולה והפרועה ביותר בעולם?
שנה לתום הרפורמה: 92% מהילדים בגנים הציבוריים
רגע לפני פתיחת השנה: ארגון המורים בסכסוך עבודה

לפניות לכתבת מיכל רשף: michalresh1@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully