וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"3,600 בני אדם נפגעו במתקפה הכימית בדמשק"

ארגון "רופאים ללא גבולות" מסר כי אלפים הובאו לבתי חולים עם תסמינים של פגיעה עצבית, 355 מהם מתו. האופוזיציה הסורית: "תגובת העולם לטבח מבישה, על אובמה לקבל אחריות"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

נתונים חדשים על המתקפה הכימית של משטר אסד בדמשק השבוע: ארגון "רופאים ללא גבולות" הבינלאומי הודיע היום (שבת) כי כ-3,600 בני אדם הובאו השבוע לשלושה בתי חולים בסוריה, עם סימנים לכך שנפגעו מחומר רעיל הפוגע במערכת העצבים – התכווצויות, ריור קיצוני ובעיות נשימה. לפי הארגון, 355 מהם מתו עקב הפגיעה. כמו כן נמסר כי לרבים מהם הוזרק אטרופין, חומר המשמש לטיפול בפגיעה של גז עצבים. הארגון אמר כי אין ביכולתו לאשר מבחינה מדעית את הגורם לפגיעה, אולם ציין כי התסמינים "מצביעים בוודאות גבוהה על שימוש בחומר עצבי רעיל".

מלחמת האזרחים בסוריה - כותרות אחרונות:
ארה"ב: "מגוון אפשרויות זמינות" להתערבות בסוריה
איראן מאשרת: "נעשה שימוש בנשק כימי בסוריה"
משנעים משחתות לסוריה: "אובמה יבחן אפשרויות לתקיפה"
הביון האמריקני: הייתה תקיפה כימית בסוריה - באישור אסד

דיווח על 1,300 הרוגים בסוריה משימוש בנשק כימי לכאורה. רויטרס
ילדים שנפגעו לכאורה במתקפה הכימית בסוריה, ביום רביעי/רויטרס

על רקע הדיווחים על מספר הקורבנות, נשמעה הערב התייחסות סורית לאפשרות של התערבות צבאית חיצונית במלחמת האזרחים. שר ההסברה הסורי, עומראן זועבי, הזהיר כי תקיפה בסוריה, "בכל מצב, לא תהיה טיול עבור אף אחד. יש איזונים בינלאומיים ואזוריים ויש מידע אמיתי ביחס למה שאירע", אמר.

הערב כינסו נשיא הקואליציה של ארגוני האופוזיציה הסוריים, אחמד ג'רבה, ומפקד כוחות המורדים, גנרל סלים אידריס, מסיבת עיתונאים באיסטנבול, ובה דרשו מהקהילה הבינלאומית להגיב על השימוש שנעשה השבוע בנשק כימי בפרברי דמשק. מסיבת העיתונאים נפתחה בדקה דומייה לזכר "אלה שאסד הרג בטבח המוני", כלשונם.

ג'רבה אמר כי הצעד הראשון של האופוזיציה הסורית היה לאסוף מידע על השימוש שנעשה בנשק כימי על מנת לחשוף את האמת בפני העולם. לדבריו, מידע שהגיע מהשטח מצביע כי אכן נעשה שימוש בנשק כימי נגד אזרחים מצד המשטר הסורי. הוא ציין כי שוחח עם שרי החוץ של ארצות הברית, בריטניה, צרפת, סעודיה קטאר ועם אישים נוספים שלהם השפעה בינלאומית, ואלה הביעו הזדהות עם סבלם של הקורבנות בסוריה. עם זאת, הוא כינה את תגובת העולם עד כה "מבישה". "צריך לתרגם את הדיבורים לצעדים ממשיים שיפסיקו את הפשעים של אסד נגד העם הסורי ואת הרס הבתים והתשתיות", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
האופוזיציה הסורית: תגובת העולם על השימוש בנשק כימי מבישה. רויטרס
מפקד המורדים סלים אידריס/רויטרס

גרבה אף דרש מנשיא ארצות הברית ברק אובמה לקבל אחריות, ברמה האישית וברמה המדינית, לנעשה בסוריה. הוא הוסיף כי גם על מנהיגי אירופה והמדינות המוסלמיות מוטלת אחריות לכך. כמו כן, הוא ציין כי חקירת האו"ם המתוכננת בסוריה חשובה ויצא נגד רוסיה וסין שתומכות בסוריה ומנסות להפחית מחשיבותם של האירועים המתחוללים במדינה. "מה שצריך עכשיו זה התערבות בינלאומית שתעצור את מכונות הירייה של אסד נגד עמנו ותפסיק את ההפצצות נגד אזרחים", אמר ג'רבה.

הדוברים אף גינו את איראן התומכת זה שנים בטרור של המשטר הסורי, וכן את המיליציות של חיזבאללה שמשתתפות בהרג של אזרחים סורים. "צריך להפגין עמדה ברורה נגדם", אמר ג'רבה. 2,000 בני אדם נהרגו השבוע בטבח, רובם ילדים ונשים. אי אפשר לעבור על זה ללא עונש", הוסיף. מפקד כוחות המורדים אידריס אמר צפויה תגובה צבאית בשטח, אולם "היא לא תהיה תגמול לפשע נגד האנושות שמבצע בשאר אסד". לדבריו, "הצבא הסורי החופשי ממשיך להתקדם בשטח". הגנרל אף טען כי ההחלטה להוציא לפועל את המתקפה הכימית התקבלה בעקבות ניסיון התנקשות באסד במצעד שהיה ב-8 באוגוסט.

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, במסיבת עיתונאים באתר הנופש של מרתה'ס ויניארד, מסצ'וסטס. אוגוסט 2013. רויטרס
קראו לקבלת אחריות אישית ומדינית. נשיא ארה"ב אובמה/רויטרס

על רקע הקריאה לפעולה של ממש במדינה המשוסעת, נועד היום הנשיא האמריקני אובמה עם יועציו לביטחון לאומי ודן עמם בדיווחים האחרונים מסוריה. "כמו שאמרנו בעבר, הנשיא הורה לקהילת המודיעין לאסוף עובדות וראיות כדי שנוכל לקבוע מה התרחש בסוריה", אמר גורם רשמי בבית הלבן, "לכשהעובדות יתבררו, הנשיא יקבל החלטה מושכלת לגבי התגובה. יש בפנינו מגוון אפשרויות", הוסיף. הבוקר הגיעה לדמשק נציגת האו"ם הבכירה לנושא פירוק נשק הגרעיני, אנגלה קיין, על מנת לקדם מתן גישה לחוקרי הארגון לאזור שבו נעשה לכאורה השימוש בנשק הכימי. בתוך כך, בכירי הגנה בבריטניה ומדינות נוספות ייפגשו בירדן ביום שני הקרוב כדי לדון במצב בסוריה. הפגישה תוכננה מראש ואינה נקבעה בעקבות הדיווחים על שימוש בנשק כימי השבוע, ליד דמשק.

נפגעים מתקיפה לכאורה של נשק כימי בכפר סקבא, פרבר של דמשק. 21 באוגוסט 2013. רויטרס
נפגעי הנשק הכימי ממתינים לטיפול רפואי, ביום רביעי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully