וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: "ישראל תשחרר 26 אסירים כבר ב-13 באוגוסט"

3.8.2013 / 15:35

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני אמר כי ישראל סירבה לשחרר במסגרת תהליך השלום את כל האסירים בבת אחת. לדבריו, שחרור האסירים יתבצע בארבעה שלבים - הראשון שבהם באמצע החודש

ראש צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, אמר היום (שבת) כי במסגרת חידוש תהליך השלום, ישראל תשחרר את האסירים הפלסטינים בארבעה שלבים לאחר שסירבה לעשות זאת בפעם אחת. לדברי עריקאת, שנועד מוקדם יותר השבוע בוושינגטון עם שרת המשפטים והממונה על המשא ומתן מטעם הממשלה, ציפי לבני, ועם יצחק מולכו, שליחו של ראש הממשלה, בשלב הראשון – שיתבצע ב-13 באוגוסט – ישוחררו 26 אסירים פלסטינים.

ג'ון קרי ציפי לבני וסעיב עריקאת. AP
עריקאת, קרי ולבני בוושינגטון, השבוע/AP

עריקאת הוסיף כי הנהגת הרשות הפלסטינית הבהירה לארצות הברית ולישראל כי לא תקבל פתרונות זמניים והבהיר כי הדיונים מתמקדים בסוגיות הליבה – הגבולות, ירושלים, הפליטים, המים וההתנחלויות. הוא דחה את הדיווחים בדבר צוותים סודיים שמשתתפים במשא ומתן ואמר כי הרשות הפלסטינית הקימה ועדה עליונה לפיקוח על המו"מ, המורכבת משישה בני אדם.

"ישראל תאט מאוד את הבנייה בהתנחלויות"

אתמול אמר גורם המעורה במשא ומתן המדיני כי קיימת הבנה לפיה ישראל תמשיך לבנות בגושי ההתנחלויות במהלך הדיאלוג, אך לדבריו תיאלץ גם "להאט מאוד" את הבנייה ממזרח לגדר ההפרדה. האמריקנים, ציין הגורם בשיחה עם וואלה! חדשות, לא מתייחסים לכך באופן רשמי, כדי לחסוך לשני המנהיגים לחצים פוליטיים מבית, והם דורשים גם מהצד הישראלי שהתבטאויות בנושא יישמרו "בפרופיל נמוך", כדי לא להזיק ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

הגורם הוסיף כי בסבבי השיחות הקרובים יעלה לדיון, באופן בלתי נמנע, נושא הגבולות. שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, לא הזכיר עד כה בהצהרותיו לתקשורת את המילים "גבולות 1967" - שבישראל כל כך חוששים לשמוע, ואין ספק כי אחד ההישגים המדיניים הגדולים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הוא דחיית הדרישה הפלסטינית שישראל תתחייב למשא ומתן על בסיס הגבולות הללו. אלא שעל פי הגורם המעורה בשיחות, בפועל שני הצדדים מבינים כי מטרת הדיון בנושא הגבולות היא "לגבש שינויים, תיקונים וחילופי שטחים ביחס לקווי 1967".

הגורם הוסיף כי האמריקנים "היו ונותרו" מחויבים לגבולות 1967, וזאת על בסיס נאומו של הנשיא ברק אובמה במאי 2011, אז הצהיר כי "גבולות ישראל ופלסטין צריכים להתבסס על קווי 1967 עם חילופי שטחים - כך שגבולות ברורים ובטוחים יוקמו לשתי המדינות". על פי הגורם, במידת הצורך האמריקנים "יבהירו" לשני הצדדים את המחויבות הזו, אך בינתיים הם נמנעים מלדבר על כך באופן פומבי מעבר לאזכור הנאום. גם כאן, השיקול המרכזי הוא מניעת לחצים פוליטיים של מתנגדי ההסכם משני הצדדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully